Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en jente på 4 mnd som vi forsøker å innføre litt sove rutiner for.

Da gråtekurer ikke er noe for oss har vi bestemt oss for bruk av den såkalte opp-ned metoden.

Men jeg er litt usikker på når jeg skal ta henne opp. Overalt står det at man skal ta barnet opp når det begynner å gråte. Men hva regnes egentlig som gråt?

Min lille tulle protesterer vilt når jeg legger henne i senga. Hun kan sutre opp til en time før hun sovner. Men hun gråter ikke ordentlig. Skal hun bare ligge å sutre, eller skal jeg løfte og roe henne?

Hun har til nå brukt meg som smokk om natten (tar ikke vanlig smokk). Det begynner å slite litt på meg å aldri få mere enn et par timers søvn av gangen. Jeg lurer derfor på om hvor ofte jeg skal tilby henne mat om natten? Hun har jo neppe behov for mat annen hver time hele natten gjennom. Det er nok mest kos hun er ute etter. Men tilbyr jeg puppen så sutter hun jo til hun sovner.

Jeg ønsker derfor å bruke metoden for å få henne til å sovne igjen uten puppekos. Men som sagt er jeg litt usikker på hvor ofte jeg skal tilby henne mat. Vil jo ikke at hun skal være sulten heller...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har det akkurat likens og jeg lurer også på akkurat dette.

Bruker meg som smokk, og har aldri sovet lengre enn tre timer i strekk, stort dett er det bare to timers økter før puppen må frem igjen!

Skrevet

jeg hadde det også sånn..

jeg lot gutten sutre når jeg la han. men dersom han begynte å gråte(hører godt forskjell) så gikk jeg inn og ga smokk og strøk litt på kinnet. jeg løftet han ikke opp fordi dette faktisk kan forstyrre de enda mer. etter en stund med dette sovner han nå uten et knyst ;)

men husk at alle barna er individuelle og en metode funker kanskje ikke like godt på alle ;)

Lykke til!

(gutten er litt over 3 mnd nå.)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...