Gå til innhold

hva er greia med å kalle ungene sine for prins og prinsesse??

Anbefalte innlegg

blir helt kvalm av foreldre som skriver på facebook hele tiden om hva lille prinsessen/prinsen har gjort hver dag, å så slenger di ofte på <3 <3 <3 etter og kanskje før.

kunne aldri falle meg inn å kalle ungene mine for lille prinsen og prinsessa mi!! men så er ikke jeg av den foreldretypen som endrer stemmeleiet opp noen hakk når jeg prater med ungene mine heller :P

Jeg mener at ungene skal prates til på en normal måte, kanskje derfor jeg har en 4åring som vet veldig godt hva en bordskåner er, tiltross for at pappaen nesten ikke vet det :P (men så er ikke han like mye på kjøkkenet som 4åring er heller da :P)

Ungene skal ikke dulles opp i skyene og tro at det er verdensmestere til alt!! de må også lære seg at ting ikke alltid går deres vei, og mamma og pappa kan ikke alltid være der å ordne opp i ting for dem slik at de får lagt alt i hendene sine fiks ferdig!

Lurer på om det kanskje er disse foreldrene som bruker prins og prinsesse når de omtaler ungene sine, er de samme foreldrene som blir kalt "curlig-foreldre" ?

Noen andre med synspunkter?? måtte bare få det ut :P

Fortsetter under...

Vi kalte frøkna "Krapylet" så lenge hun så i magen, og det var det ikke alle som syns var noe særlig. Det kom en del bemerkninger som "Krapyl? Det er nå ei lita prinsesse!" ;)

Kan ikke ramle meg inn å kalle unger for prinser og prinsesser. Leste en forumoverskrift for en stund tilbake som het "Babyer er ikke prinser eller prinsesser med mindre de kommer ut av tissen til Mette Marit!" - den syns jeg egentlig var ganske festlig ;)

Jeg har ikke for vane å kalle barna mine for prins eller prinsesse men har andre kallenavn.

Men det er da vel ikke slik at de som kaller barna for dette ikke lærer barna å snakke vanlig? Eller at de får barna til å tro at de er verdensmestre?

Jeg ser ikke at dette er synonymt ihvertfall.

• 2 uker senere...

Kjært barn har mange navn .... for oss foreldre så er di jo prinser og prinsesser..

men mine barn har nok flere kallenavn alle sammen, kommer ann på dagsformen å hummøret deres....men når di sover er di uten tvil prinser og prinsessen =)

Annonse

Kjært barn har mange navn....di kommer ut som prinser og prinsesser uten tvil.... :)

Men så vokser di til å får alle sin egen personlighet .... å etter alt fra morsomme hendelser til dagform å hummør finner man mange kallenavn....

mine har alle fått mange kallenavn oppigjennom tidene, men når kvelden kommer å di sover søtt, så er det definitivt den lille prinsen eller prinsessa som ligger å sover søtt =)

Nå kom jeg til å tenke på da den yngste datteren min ble 4 år og vi skrev i avisen; Gratulerer med dagen lille bøllefrø.

Min daværende svigermor ble helt forferdet, slikt gikk da ikke an å skrive i avisen! Men hun var jo lille bøllefrø, og da var det naturlig for oss å skrive det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...