Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lillegullet på 10 måneder har drukket en halv dose nan type 2 i foregårs, rett før han la seg (det var første gang han tok nan). Da våknet han en gang i løpet av natta.

Igår, derimot, fikk han i seg nesten en hel liten pakke nan type 3, og han har ikke vært så vrang siden kolikktider. Kan det ha vært magebesvær??

Kom på, etter at samboeren sa at han mente det var pga. nan og magevondten at han var så urolig, at nan har en forstoppende effekt. Mulig han bare var blitt våken når det var min tur å ta han, men for meg så det ut som om han var klar for å stå opp.

Det kan jo hende at han slet med "nan mage", og ble våken av den grunn...

Noen kloke damer som har noe synspunkter på den saken??

Det var så kjekt med sovebaby i forgårds at jeg har lyst å prøve det inatt og, men ikke hvis det er stor sansynlighet for en ikke fullt så sovebaby som inatt :/

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan nok muligens være at han var sulten da. NAN 3 er ikke en fulverdig morsmelkerstatning som NAN 1 og 2. Det er bare en tørstedrikke som de får sammen med annen mat. Det er ikke et måltid i seg selv...

Om NAN:

NAN 1 (fra fødselen)og NAN 2 (fra 4 mnd) er begge morsmelkserstatninger, mens NAN 3 (fra 10 mnd) er ment som en tilskuddsblanding som skal brukes sammen med annen kost.

Tilskuddsblanding har andre krav til sammensetning enn morsmelkerstatning. Morsmelkerstatning er en fullverdig ernæring som skal dekke alle barnets behov for næringsstoffer. Det gjør ikke NAN 3, som er en tilskuddsblanding og skal brukes sammen med annen kost.

Jeg ville gått tilbake til NAN2, siden han tydeligvis tålte det godt dagen før.

Skrevet

Du kan jo også prøve å tilsette litt malt i flasken om du tror han får forstoppelse, eventuelt gi svisker....

Skrevet

Tusen takk for utfyllende svar, mammagull :):)

Mulig du kjenner til de andre morsmelkerstatninger og??

Har lest noe positivt om collett..er det graderinger der og??

Ikke det at jeg skal slutte å amme, men som du selv har gjettet deg frem til, så tror ikke jg at gutten min får fylt magen iløpet av dagen. Han er så aktiv og mat er det siste han tenker på. Dessuten når han først spiser, sliter han med mat som ikke er finmalt. Derfor tyr jeg til morsmelkerstatning som en metter, slik at han ikke henger på puppen i løpet av natten. Han er jo så stor nå at jg må begynne å tenke på nattavvenning.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...