nr2-imagen:) Skrevet 16. mai 2011 #1 Skrevet 16. mai 2011 lillegutt er snart 4 uker og jeg ammer 3 ganger om natten + han er lys våken fra kl 5-7... så skal jeg opp og levere eldste jenta i barnehagen kl 8. Kjenner jeg begynner å få rimelig lite søvn!!! Håper andre også har det slik hehe... Sover mye på kvelden så jeg lurer på om jeg skal prøve å holde han mer våken på kvelden? eller har ikke det noe å si?
Fru Pinne Skrevet 16. mai 2011 #2 Skrevet 16. mai 2011 For all del ikke hold han våken! Da får du overtrøtt og sur baby og natten blir ikke bedre. Han er så liten ennå at du kan ikke forvente noe døgnrytme. Babyer må lære hva som er dag og natt og det tar tid. Her måtte vi bare følge mini sin rytme fram til 3 mnd alder.(Han er nå 4 mnd) Da begynte han å skjønner det og vi kunne legge han i 19 tiden. Vet det er tungt med så lite søvn, jeg er til tider helt knust selv. Håper du har noen som kan hjelpe deg litt
*smula* Skrevet 16. mai 2011 #3 Skrevet 16. mai 2011 Er du alene med barna? Hvis ikke, ville jeg nok prøvd at far kan levere eldste i bhg, så kan du sove på morgenen når mini sover. Eller prøv å sov litt på ettermiddagen/kvelden selv.
flypapir Skrevet 16. mai 2011 #4 Skrevet 16. mai 2011 Ikke enkelt med lite søvn altså, man blir helt tullete av det :S Her er tulla nesten 6 uker gammel og har hatt en ganske fast rutine hele veien. Hun sovner rundt kl.20 etter x-antall amminger. Så sover hun til kl.2, da er det ny amming. Kl.5 er det nok en amming og da hender det også hun bæsjer (heldigvis ikke så ofte lenger). Etter denne ammingen er min også kavete og urolig frem til vi må opp med de to eldste kl.7. Her leverer pappan de eldste i bhg, de drar rundt kl.8. Jeg KAN derfor sove lenger om jeg vil, men har så langt ikke gjort det.... De sier jo at søvn avler søvn, så er nok ingen lur ide å vekke han. Kanskje du kan prøve å sove litt på dagtid? Evt legge deg tidligere? Vet at det er vanskelig, men sove må man jo
Gjest Juliea+gullet07.03.11 Skrevet 16. mai 2011 #5 Skrevet 16. mai 2011 Her fikk mini natt rutine fra 4/5 uker. Hun sover natten igjennom fra 22/23-07 tiden. Så mat 7 så sover vi til 10 tiden. hun ble flaskebaby da hun var 6 uker. Jeg hadde det 0 søvn første 4 ukene og angret på at jeg fikk baby og alt var fælt er alene så ikke mye hjelp, men med litt hjelp fikk vi jeg henne i rutine så nå får jeg lange hele netter med søvn. Jeg plukker henne ikke opp av sengen om natten, blir hun urolig gir jeg henne smokken eller så legger jeg hånden min å stryker på henne da rier hun seg og skjønner jeg er her og sovner igjen. Før ga jeg henne mat hvergang hun våknet på natten, men fikk beskjed om at mest sannsynlig er hun ikke så sulten bare vil vite at jeg er her. Kan jo prøvde det du også kanskje. Brukte 2 døgn. Gikk fra å spise HVER time til en gang kl 03 første natten og ikke før 06.30 neste gangen =) LYKKE! lykke til
nr2-imagen:) Skrevet 16. mai 2011 Forfatter #6 Skrevet 16. mai 2011 joda mann har jeg men han må reise 06.30 på jobb og bhg åpner ikke før 7. Men jeg prøver å sove litt på dagen.. Er bare så frustrerende og jeg er bare dødstrøtt om morgen.. Men så kommer d seg når jeg har stått opp... Det blir vel bedre!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå