myramor Skrevet 16. mai 2011 #1 Skrevet 16. mai 2011 Vi sliter med en liten kolikkbaby i huset. Har prøvd kiropraktor, uten hell så langt....har vært på to behandlinger. Skal en gang til på onsdag. Jeg har hørt at jeg bør holde meg unna melkeprodukter, siden jeg ammer...noen med erfaringer omkring dette?? Gjelder det kun ren melk eller må jeg droppe smør, is o.l som inneholder melk?? Andre tips....er sliten her hjemme etter en måned med skriking.... Hun er straks seks uker.
Marsmamma 2011 Skrevet 16. mai 2011 #2 Skrevet 16. mai 2011 Hei. Vi sliter med akkurat det samme her. Jenta er nå 7 uker. Vi har også prøvd kiropraktor (3 ganger) uten hell. Han sa at jeg måtte styra unna nøtter, sjokolade, jordbær og løk. Jeg spurte da om melkeprodukter, men da sa han at det nesten var umulig å unngå i kost, da melk finnes i så mye. Jeg spiser fremdeles melkeprodukter, men styrer unna all annen nei-mat (som blir anbefalt ammede). Men skrikingen har ikke avtatt, og jeg begynner å lure på om det er melka. Rene slankekuren dette her!
kmne+ida+sara Skrevet 16. mai 2011 #3 Skrevet 16. mai 2011 Hei Dette høres ut som eldstejenta vår. Hun hadde voldsomme kolikksmerter de første ukene av sitt liv, helt til jeg kuttet ut ALLE melkeprodukter. Dvs ingen melk, ost, yoghurt el rømme, ikke i sauser eller kokt/ oppvarmet. Det var ikke noe kult matmessig da jeg nesten ikke kunne spise noenting, men vi fikk nattesøvnen tilbake, og det var jeg villig til å gjøre mye for!
*Smiley* Skrevet 16. mai 2011 #4 Skrevet 16. mai 2011 Heisann:) Sukkervann kan være smertelindrende.Gis når det står på.1-2 skjeer sukker i 1-2 dl kokt avkjølt vann.Blandes i når vannet er varmt. Kan gis i engangssprøyte.Gi noen ml pr gang. Det er ikke sikkert at det er melkeprodukter hun reagerer på.Men det kan du finne ut av ved å utelukke melkeprodukter i kosten. Vår hadde også kolikk ,var nok magen som plaget henne mest.pga umodent tarmsystem. Det er ikke alltid alle råd hjelper dessverre , det eneste som funker 100% mot kolikk er tiden.Og det blir bedre:)!! Jenta vår var merkbart bedre når hun var 8-9 uker.Vi forsøkte alt!Men bare tiden hjalp her:/ Håper det går seg til.Vet hvor slitsomt det er.
babyjakob Skrevet 17. mai 2011 #5 Skrevet 17. mai 2011 Vi kjøpe Mylicon dråper på apoteket. Han slutta å skrike samme dagen som vi startet på det. Brukte dråpene fra 7-10 uker. Kan kjøpes på apoteket uten resept. Det gjør at det ikke dannes så mye fis i tarmene på de små. Ikke alle det funker på - men hos oss forsvant kolikken når vi startet på det. Brukte 1 flaske og når vi sluttet på det så var kolikken vekk. Vi prøvde også kiropraktor og sukkervann før vi startet på mylicon - uten stor effekt. (Kiropraktoren hjalp på andre ting - så det var ikke bortkasta penger da..) :-)
Purr+Purrfect Skrevet 17. mai 2011 #6 Skrevet 17. mai 2011 Jeg har bare lyst til å nevne at vi forsøkte alt, kiropraktor, alt av remedier, ammete, minifom, sukkervann osv osv... Ingenting fungerte.. Ikke før han var nærmere 4 mnd. Da ga det seg av seg selv. Ihvertfall kolikken. Etterpå så angret jeg på at jeg hadde brukt den lille energien jeg hadde på å løpe rundt til kiropraktor og gi mini og meg selv alt mulig rart. Fordi for meg fungerte ingenting. Han fikk etterhvert bare flaske også, så der gikk teorien om at det var noe jeg spiste i vasken. Så mye for alt det slitet også..
miss sprudle Skrevet 17. mai 2011 #7 Skrevet 17. mai 2011 jeg vet hvordan det er med en skrikebaby! min skrek døgnet rundt! prøvde minifom, d hjalp ikke. prøvde fenikkelte, litt effekt av den. har du spedbarnsboken? der står et "program" for massasje, den hjalp syntes jeg. fikk presset ut litt luft, så fikk lettet på trykket. prøvd å sette på hårføner eller støvsuger? mange som blir rolige av summelyder. biltur hjelper for mange også. jeg gav han sukkervann (1 dl kokende vann + 1 spiseskje sukker) ga vel 2 ml og det lindret veldig. om du skal kutte melk i kosten, så gjelder det ALLE produkter som inneholder melk, dessverre. drikker du brus og spiser sjokolade? det var det første jeg fikk beskjed om å kutte ut... håper noe av dette kan være til hjelp!
Natalina ´08 og snuppa ´10 Skrevet 19. mai 2011 #8 Skrevet 19. mai 2011 Vet hvordan du har det. Minste min ga seg etter 5 mnd.. Bestill time hos osteopat el manuellterapeut. Vet det hjelper veldig mange. Ikke noe å vente med! Her prøvde vi alt.Ikke melkprodukter og typiske produkter som løk, kål osv. uten hell.. Fysio x3, kiro x3(mot luft),manuell x2(nakken ), som ble bra. Itillegg kom legen fram til at det sikkert var umodne tarmer. Noe som går seg til etterhvert, men er veldig smertefullt. Lykke til! Hold ut, det er "bare" en liten del av livet ditt )
januar baby 2011 Skrevet 19. mai 2011 #9 Skrevet 19. mai 2011 hei. jeg gikk med datteren min til akkupungtur og det hjalp oss veldig.
Thessa78 Skrevet 20. mai 2011 #10 Skrevet 20. mai 2011 Hei. Sønnen min hadde også kolikk de tre første mnd. Vi prøvde også alt mulig. Men det som faktisk hjalp litt var akupunktur. Det var ikke noe gøy å se han bli stukket med nåler, men de siste behandlingene så brydde han seg ikke noe om det. Vil anbefale at du finner en akupunktør som er spesialisert på spedbarn. Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå