Gå til innhold

Hjelp, ang vektøkning!

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Dette er mitt 6 svangerskap og eg får sann pes fra legen, for eg legger sann på meg når eg er gravid. Unngår salt, poteter, brus, snop og prøver og være forsiktig. Går mest i knekkebrød og vann. Gruer meg sann til kontroll, for legen snakker berre om vekta. uke 12 og 6,5 kg no.. Springer en del med ongane og er aleinemamma i kvardagen. Hva skal eg gjere??

Fortsetter under...

Mitt råd er å melde legen inn for legetilsynet eller noe,. Jeg hadde en lege under forje svangerskap som sa noe sånt som at dere norske kvinner blir så feite når dere er gravide.. Jeg sluttet hos den legen.

Jeg la på meg tot 12 kilo til termin så 2 kilo til på overtid .. Dette synes jeg var helt greit.. Bare spis normalt og varriert. Stol på deg selv..

Hei!!! ikke bry deg om legen du. jeg er i uke 20 og har gått opp 6 kilo. Det er jo naturlig å gå opp i vekt når man er gravid. det er ialle fall ikke sunt å spise lite når du går gravid. Det er låv og kose seg. jeg er gravid med nr 6 og er i uke 20 og venter en liten jente. Jeg nyter og være gravid. Ønsker deg lykke til :-)

• 2 måneder senere...
  • 2 uker senere...

Annonse

Jøss, denne legen hørtes kjip ut... I mitt første svangerskap hadde jeg lagt på meg 6 kg etter 12 uker, og det ble 18 kg tilsammen. Jeg fikk økt apetitt og syntes ikke det var rette tiden for å gå rundt sulten...det ble jeg bare svimmel av. Legen kommenterte heller aldri. Men skal sies at jeg er normalvektig til vanlig, og kom fort i matchvekt igjen. Har jo hørt at man ikke bør legge så mye på seg hvis man er overvektig fra før, av helsemessige grunner for både mor og barn. Isåfall burde legen forklare dette på en skikkelig måte.

men det viktigste er vel uansett å ha et sunt kosthold uten for mye sukker, så får heller kroppen bare ta det ekstra den trenger :)

Lykke til videre :)

Kos deg heller med å var gravid. Eg la på meg mellom 25 og 30 kg dei 2 forje svangerskapene mine. Mye av det sitt på enda. Men eg tenkte eg har født unger og eg tar det som det komme. Ser lovene ut denne gang da vekten går nedover i stedet for oppover. Men det er nok for eg har så MYE til overs.

Som dei nevner tidligere du trenge ikke gå på vekten vist du ikke føler deg vel med det hos legen. Så hadde eg og nok byttet lege vist han har en slik holdning. Folk er forskjellige med en grunn å alle har hver sin grunn det burde han som lege vite bedre enn noen som ser så mange forskjellige i løpet av en dag..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...