Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en gutt på 3,5 mnd som får MME og gulper mye. Det gjorde han når jeg amma også, så tror ikke det er MME-merket. Bruker nan, har testa HIPP også, men ingen forskjell (bare hard i magen). Er litt lei av sprutgulp... Gulper lenge etter måltid også. Ligger på gulvet i en dam stadig vekk... på butikken, i barnehagen, stellebordet...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jenta vår sprukgulpa også da hun var liten, hun fikk morsmelk. Var vel egentlig ikke så mye som hjalp...når vi skulle rape henne, så kom det en rap, og masse gulp. Vente meg til å reise meg fra sofaen i det hun skulle rape :) Prøvde også å rape henne midt i puppinga, men det hjalp ikke det heller. Hun spiste veldig mye, tror ikke hun kjente når hun var mett i det hele tatt.

Lege/ HS sier som regel at det ikke er noe å gjøre med gulpinga så lenge ungen legger bra på seg. Skyldes jo som regel litt umodent spiserør/reflux, og det er visst ganske dramatisk behandling av dette. Vet egentlig ikke helt hva som blir gjort, annet enn at barnet vel må intuberes for å bli testa hvordan funksjonen er over tid. Er noe med at de må måle om syrenivået (?) ligger over en viss grense over tid. Men dette er det sikkert noen her inne som har vært gjennom.

Uansett, ville egentlig bare si at det ikke blir anbefalt å gjøre noe drastisk så lenge barnet virker friskt og legger på seg.

Med oss ble det litt bedre etter hvert, frem til hun fikk mer og mer fast føde. Husker ikke når det stoppa (for det meste), men kanskje rundt 4 mnd eller noe?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...