Novadona Skrevet 15. mai 2011 #1 Skrevet 15. mai 2011 Det høres jo fint ut, men går det an? Jeg er skeptisk. Det er jo litt skrål på feks restauranter. (Jeg snakker ikke om at mor og far skal drikke) Hva gjorde du i syden? Vi ser i utgangspunktet for oss å spise tidlig ute og læxe på terrassen "hjemme" på kvelden.
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 15. mai 2011 #2 Skrevet 15. mai 2011 haha, nei, det hadde nok ikke vært særlig aktuelt her i gården heller gitt, dessverre!! Stusser alltid når jeg leser slike utsagn, og tenker at disse babyene må da ha et sovehjerte av gull- noe ingen av mine to har hatt ihvertfall.. Kunne kanskje vært aktuelt de første par månedene, hvor de sover som en stein og ikke våkner av lyder, men ikke etter 3-4 mnd nei.
tine0810 Skrevet 15. mai 2011 #3 Skrevet 15. mai 2011 hehe...vi forsøkte det en gang når mini var rundt 7 mnd......men det gikk nok ikke så bra....ville bli med på "festen" han, få med seg det som skjedde....så bedre med gode lunsjer ute, og heller kose seg på terrassen som du sier på kveldstid. (men går jo an å teste ut;-))
enits40 Skrevet 15. mai 2011 #4 Skrevet 15. mai 2011 Glem det! ;-) ;-) Har nettopp kommet hjem fra "Syden", og var det en ting som var helt sikkert, var det at lillegutt våknet straks restaurantmaten sto på bordet! Bare å hive i seg, mens man febrilsk prøvde å unngå at fektende armer langet ut etter tallerkner og glass... Utrolig lettende å komme hjem til en skikkelig seng, og ta resten av kvelden ute på terrassen med full kontroll på ungene! :-)
Mina75 - *tobarnsmor* Skrevet 15. mai 2011 #5 Skrevet 15. mai 2011 Vi har gjort det! Men det kommer nok an på alder på baby. Vi har gjort det med begge våre, da var de rundt 3 mndr. Fungerte kjempefint. Men det var snakk om rolige restauranter uten veldig mye skrål. Og vi var heller ikke på typisk "syden-destinasjon" - så vi slapp unna de verste "syden-turistene".
bitthen Skrevet 15. mai 2011 #6 Skrevet 15. mai 2011 Vi lot mini sove i vogna da vi var på ferie. Vi gikk alltid og spiste i 19- 20- tiden og da satte vi han i vogna hvor han sovna. Han var da 9 mnd. Ene kvelden var vi ute og feiret svigermors 60- årsdag med masse familie og venner og da satt vi rett ved kjøkkenet i tillegg. En god del bråk, men mini sov han, vridde litt på seg av og til, og da bare trillet jeg en liten runde med han. Andre dager vi var ute og spiste sov han også, men det er jo ikke mye bråk på restaurantene nødvendigvis, det går jo an å finne en liten restaurant med rolig atmosfære etc. som Mina sier. Av og til ville han ikke sove, men da gikk han fra fang til fang og sovnet på vei hjem etc. Det gikk kjempegreit. Rutinene er vi ikke nøye på når vi er på ferie
This is me Skrevet 15. mai 2011 #7 Skrevet 15. mai 2011 Vi var i syden da barnet var 2.5-3 mnd gammel, og det gikk helt fint! Var våken under middagen, men på kvelden da vi var på hotell baren (ikke for å drikke alkohol, men for selskapet med reisefølget) sov hun i vognen sin til tross for høy musikk rundt Bah, jeg vil tilbake!!!!
Puppen og lillemor Skrevet 15. mai 2011 #8 Skrevet 15. mai 2011 Vi var akkurat i Syden, og snuppa var da 6 måneder - og hun sov som en stein i vogna mens vi koste oss ute på restaurant. Vi opplevde at nøkkelen til å få dette til å fungere var at hun sovnet i bråket - altså at hun sovnet på vei til restauranten eller på restauranten Hun sov i hvert fall som en stein, våknet bittelitt når hun ble flyttet fra vogna til senga, men sovnet igjen i løpet av 5 min!! Så JA!! Dette lar seg absolutt gjøre
scoobydo Skrevet 16. mai 2011 #9 Skrevet 16. mai 2011 Vi var i syden da gutten vår var 13 mnd. Vi ville gjerne at han skulle være våken og spise med oss, men det resulterte i en veldig trøtt gutt..Så vi gav han kveldsmat på hotellrommet og la han i vognen da vi trillet ut for å spise. Var bare en kveld han våknet i løp av kvelden. Gikk kjempebra
Blomsterpiken og tullene Skrevet 16. mai 2011 #10 Skrevet 16. mai 2011 Kom hjem fra syden igår med vår 10 1/2 gamle jente. En av de første kveldene tok vi med grøt og ga henne det på restauranten, og hun sovnet så i vogna. Men våknet og ville ikke roe seg da vi la henne i senga på rommet etterpå. Så etter den kvelden spiste vi tidlig middag mens hun fikk grøt, deretter gikk vi på rommet, ga pupp og la henne til kvelds. Hadde vi vært i syden i høst, da tuppa var 3-5 mnd, hadde det funket knall å bare flyttet henne fra vogna til senga. Men snakking på restaurant er veldig monotont, så hvis babyen er vant til litt støy når h*n sover, går det nok fint. Lykke til
MammaBrum Skrevet 16. mai 2011 #11 Skrevet 16. mai 2011 Vi var på Kiel-ferja for etpar uker siden med vår på 5 1/2 mnd. Ga ham kveldsmat på lugaren og lot ham sovne der i vogna. Deretter gikk vi både i restauranten og i "shoppinggata" uten at han våkna. Fant ut at myggnettet / et pledd som dekka for spotlamper han fikk i øynene gjorde ham roligere, ellers ingen problemer. Han våkna ikke en gang da vi flytta ham over til senga på lugaren etterpå
Alt-er-mulig Skrevet 17. mai 2011 #12 Skrevet 17. mai 2011 Hei Jeg tror dette kommer veldig an på barna:-) Vi var en uke i Spania frem mot påsken og hadde det helt fantastisk.Dette er 3dje gang i utlandet... Vi tok grøt og badestell på rommet, pysjet eller lette klær hjemme før vi gikk ut. Da vi hadde bestilt mat og drikke fikk han melken sin (flaske) og knelte i vogna etter det! Vi trakk bare ned solskjermen som litt "beskyttelse".... det var ikke masse støy, men normal restaurant aktivitet med beliggenhet ved sjøen:-) Etterpå la vi han over i sengen, våknet kanskje litt men pludret videre og sovnet etterhvert. Dagen var jo full av frisk luft, bading, basseng og massevis av opplevelser, da var søvnen ikke noe problem! Nå skal det sies at jeg har vært ivrig på at han skal sove i vognen sin og trives der helt siden han var liten. Han har sovet ute så lenge gradestokken har tillatt det! Så vi har vært heldige for det har funket og det nyter vi gleden av nå også. Han er straks 11 mnd.... Han sover selvfølgelig i sengen på natten. I dag sovnet han i hageselskap, la han bare i vognen litt vekk fra der vi spiste, nå er vi hjemme igjen og han bare flirte da han fikk se sengen. Nå snorker han.... Lykke til, husk at barn er tilpasningsdyktige, eller gjør som andre har nevnt,, spis tidlig og kos dere på terassen i stedet:-)
Novadona Skrevet 18. mai 2011 Forfatter #13 Skrevet 18. mai 2011 Supert med så mange svar. Litt forskjellige erfaringer synes det å være. Kan hende vi prøver om det passer deg slik
Lemonia Skrevet 18. mai 2011 #14 Skrevet 18. mai 2011 Dette gjorde vi alltid med eldstemann på ferie, det gikk helt fint. Begge mine har vært vant til å sove i stua på dagtid hvor det er TV, prating eller barnelek på gang så lyder mens de sover har ikke vært noe problem.
Lemonia Skrevet 18. mai 2011 #15 Skrevet 18. mai 2011 Må bare legge til at vi aldri har reist til typiske "syden", chartersteder, så restaurantene har ikke akkurat vært spesielt bråkete.
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 18. mai 2011 #16 Skrevet 18. mai 2011 Det har mine barn også vært vant til, men etter at de passerte 3-4 mnd har det ikke funket lenger- da har de våknet av lyder, og sover derfor bedre utendørs i vogna si på verandaen f.eks. Jevne durer går fortsatt bra, men det er gjerne smell og mer brå lyder de våkner av, som latter eller slamring av dører f.eks. Og slikt no pleier det jo å være en del av på restauranter og lign...
Løvinna82 Skrevet 18. mai 2011 #17 Skrevet 18. mai 2011 bare å prøve det ut da, gr det ikke så går det ikke. Eventuellt gjør som fastboendes i syden gjør med sine barn: sover lenge til lunch, er mye våken på kvelden. Fordelene med denne døgnrytmen er at de sover når det er på det varmeste og solen er sterkest, og våkne når det er svalere og mindre sterk sol. Bra for huden. Kan også legge til at det er lurt å seke skuldrene når man er på ferie, ikke tenk så mye på de rutinene. Dere er ikke hjemme, og barnet vil fint komme seg inn i sine rutiner hjemme igjen når dere er tilbake. Stress ned, ta ferie fra rutiner og ta det som det kommer! God tur!
catyn Skrevet 19. mai 2011 #18 Skrevet 19. mai 2011 Vi har ikke vært i syden, men var i utlandet. Vi fulgte kvelds rutinene hans men vask, smøring (har eksem ) skifting , mating. la han deretter i vogna i pysj og trillet ut på restaurant. lille gull er 7 mnd og sov som en prest, selv med ganske høy musikk og støy Prøvde uten leggerutinene og da sov han ikke:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå