Honningmelon Skrevet 15. mai 2011 #1 Skrevet 15. mai 2011 Jenta mi blir tre uker på onsdag. Her flyter natt og dag sammen, noe som er lite praktisk når en har to barn fra før som er oppe tidlig om morgenen :-s Hun trenger mye kroppskontakt og må som regel sovne på meg eller pappaen før vi kan flytte henne i vogna. Det varierer hvor mye våken hun er, men hun er våken ved stell hver tredje time sånn ca. Hun er litt urolig til tider, og i dag har hun nesten ikke sovet, vært veldig urolig. Aner ikke hvorfor... Jeg ammer, og det går stort sett greit, bortsett fra at det er lite praktisk med henging i puppen når det er to andre som krever sitt, så av den grunn føler jeg at amminga er stress. Natta begynner når jeg legger meg mellom halv elleve og halv tolv. Legger henne i vogna da også, ettersom hun ikke vil roe seg i senga. Når hun våkner før mat 2-3 timer seinere, er det vanskelig å få henne til å roe seg i vogna igjen. Da ender hun ofte opp i senga med meg, selv om jeg ikke er noe glad i å ha henne i senga. Også ligger hun der til vi står opp mellom 8-9. Syns hverdagen med tre barn, med en nyfødt er vanskelig enda, så ser fram til minsta blir litt større og det blir mer rutine på ting.
Malia Skrevet 15. mai 2011 #2 Skrevet 15. mai 2011 Gutten vår blir 4 uker i morgen, og hverdagen vår er så og si lik din, sett bort ifra at han er mitt eneste barn. Etter mat og morgenstell er han gjerne våken en time, kansje to, etterfulgt av mat og 2-3 timers søvn. Så er det mat igjen og da sovner han gjerne med puppen(1-2 timer). Når han da våkner igjen, er han våken, spiser og sover (en halvtime-time av hver x antall ganger) frem til klokken er 10-11. Da tar vi kvelstell og mat så sover til ca kl 02.00. Så er det mat og bleieskift. (bleieskift mellom "puppe-bytte". Da våkner han litt når vi skifter bleie og da spiser han skikkelig godt etterpå, og sovner god og mett.) Så sover han til kl 7-8. Da tar jeg han opp i senga, mater litt så sover vi sammen en time og to. Å vips så er det morgen igjen.
mastermind Skrevet 15. mai 2011 #3 Skrevet 15. mai 2011 Nå er min 3,5 mnd da, men på den tiden var han våken 1-2 ganger mellom ca 22 og 7. Har notert den at ved 4 uker kunne han sove 5t i strekk natta. Etter det ble det bare lenger og lenger, begynte vel med 8-03 og så har det strekt seg litt eller litt, nå er det 20-07 uten mat Har regulert seg selv bare (bortsett fra at vi må opp 7 for å kjøre storesøsteren i barnehagen - kanskje derfor han legger seg tidlig.
Caroline89 Skrevet 15. mai 2011 #4 Skrevet 15. mai 2011 Har ei på 12 dager i dag. Fra første dag har hun vært oppe kun 1-2 ganger hver natt. Dagene er fortsatt veldig forskjellige, noen ganger er hun mye våken, noen ganger sover hun mye. I dag har hun sovet to-tre timer, fått mat og bleie og sovnet igjen. Dette helt fram til litt over sju, da var hun våken 2 timer ca før hun sovnet, og hun sover ennå. Nå skal vi snart gå opp og legge oss igjen (vil helst ikke vekke henne, men må nok det). Som regel sover hun 4-6 timer i første økt, og deretter 3-4 timer. Dette er nummer to, og jeg merker at det går mye lettere nå. Nå driver jeg og prøver å få henne i egen seng etter mat på natta, hittil har det gått veldig bra, men er ikke bestandig hun vil. Smokk vil hun ikke ha i det hele tatt, så kan bli mye amming innimellom :-)
Fornøyd_3barnsmamma ;) Skrevet 16. mai 2011 #5 Skrevet 16. mai 2011 Har en på 4 uker. Synes vi fikk rutinene i orden ganske fort. Han legger seg 1 time etter de andre barna. Rundt 20.30 sovner han i senga. Vi legger han som regel våken i senga, rett etter stell. Gir pupp hver 3-4 time, alt etter som. Sover veldig godt om natta, sovner ganske fort igjen etter amming. Jeg står opp sammens med de andre barna rundt 7. Han kan godt sove igjennom morgenstellet og frokosten til de andre barna. Pappan drar med den mellomste i bhg og den eldste går på skolen. Så er det bare å KOSE seg Er mer våken på dagtid nå, noe som jeg synes er så koselig. Skal dra frem babygymmen snart Ellers så synes jeg alt går veldig fint, tross at dette er tredjemann
Trultesmamma Skrevet 16. mai 2011 #6 Skrevet 16. mai 2011 For 3 uker siden ble jeg mor for for en liten jente for første gang og jeg har en helt fantastisk opplevelse av å være mor. Jenta mi er rolig,sover godt og bryr seg ikke om hvor hun skal være for å klare å sove. Det betyr ingen ting om det er baggen, vogna, teppe på golvet hun sovner uansett hvor hun er, når hun er trøtt. Ho sover en god del på dagen ( den første uka sov ho mer eller mindre 16-20 timer på dagen og var kun våken for å spise og skifte bleier..) Nå sover hun fremdeles på natta, men er mer våken på dagen. Hun våker mer eller mindre nøyaktig klokken 4 på natta, for å ha mat også sovner ho etterpå og skal ha mat igjen klokka 8. Jeg nyter tilværelsen som mor og hvordan hun er, håper at det fortsetter med så gode netter i fremtiden, nyter det vertfall slik det er nå =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå