Gå til innhold

min fødselshistorie:) (lang)

Anbefalte innlegg

Det startet med regelmessige rier rundt kl 22 tirsdag 3 mai.. 3 dager over termin.10, min mellom hver og varte 1 min ca, det ble veldig fort 6 og 5 min mellom hver rie..var en tur på toalettet og der rant det blod..første gang jeg har smilt når jeg har sett blod i trusa:) nå var ting i gang..og ringte til sykehuset,førstegangsfødene og litt usikker..og de ba oss komme inn for en sjekk..var framme ved 3 tiden og riene fortsatte, ble sjekket nedentil, men bare 1 til 2 cm åpning.. men de hadde en fødestue til meg så jeg ble skrivd inn, ville heller det enn å reise hjem usikker.timene gikk og riene begynte og dabbe av, plutselig var det kanskje en ri i halvtimen.. men jeg fikk ennå bli.. ut på formiddagen var tanken å sende meg hjem, men den jordmoren følte det var lite fostervann, og de tok en ultralyd for sikkerhetsskyld, og det var godt de gjorde, for der var det bare bittelitt vann helt nederst ved hode, og det ble bestemt at jeg måtte settes i gang.

kl 16 fikk jeg modningspille, og riene begynte etterhvert å ta seg ordentlig opp igjen og det ble fort 5 min mellom, og det var vondt..

etter en del timer fikk jeg epidural, når jeg hadde 2 til 3 cm åpning,det var egentlig for tidlig, men jeg hadde veldig vondt og godt av det, endelig fikk både jeg og samboer sove litt.. når jeg våknet etter et par timer tenker jeg, så sjekket jordmor meg igjen, fortsatt bare 2 til 3 cm og det gikk veldig tregt, men hadde veldig hyppige rier.. ( utrolig deilig å ikke kjenne de altså),jordmor fortalte meg at nå ville de begynne å tenke på keisersnitt hvis ikke det ble nor endring snart, hun fikk jeg inn på do så jeg kunne prøve å tisse, og når vi kom ut igjen og sjekket åpning da, så var det plutselig 8 cm som hun klarte å tøye ut til 10 og dermed måtte hun ut å si i fra til de andre om at nå gikk det fort:) pressriene kom fort og 06.35 den 05.05 var lille prinsessa vår ute:) 45 min fra jeg hadde 2 til 3 cm før toalettbesøket og til snuppa var ute:) helt perfekt lita tulle som veide 3665 g, 51 cm lang og 35 cm rundt hode:) og mor revnet ikke i det hele tatt :D etter å ha vært på sykehuset i 27 timer før hun endelig kom så ble vi rimelig slitene..men alti alt var det en flott opplevelse og samboer var helt perfekt og hjalp til som bare det:) superstolte foreldre;)lykke til alle dere andre som venter:)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143230310-min-f%C3%B8dselshistorie-lang/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...