Anonym bruker Skrevet 15. mai 2011 #1 Skrevet 15. mai 2011 Vi har et par kommoder her i huset som holder på å falle fra hverandre. De var ikke så dyre, og de er i trevert / furu. Problemet er at skuffene henger og slenger, og de skinnene har ramlet av så kulene hagler. Nå har jeg tømt kommoden på barnerommet, som har fire ødelagte skuffer - men han mener det er bare tull. Dette skal han fikse visstnok, bar ehna får tak i nye skinner. Joda, tanken er god. MEN det ser ikke bra ut når den står sånn, jeg har flyttet alle klærne til minsten inn på vaskerommet der vi har trådkurver - og sambo holder på med en svær oppgave som skal leveres inn og forsvares før sommeren. Det kommer mao ikke til å skje noe på veldig lenge, og det gidder jeg ikke vente på. Tømte den og fikse alt - og spurte om hjelp til å bære den ut fra det lille barnerommet. Men neida - det gadd han ikke for det var bare tull. Jeg tenkte å sette den i garasjen i påvente at han skal ordne den, og i mellomtiden slippe å se på havariet, og også få mer plass for ungene til å leke på. Er jeg urimelig som synes han er kjip som ikke gidder hjelpe til ? (jeg er jo i utgangspunktet for gjenbruk altså, men det tar jo så lang tid før noe skjer)
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2011 #2 Skrevet 15. mai 2011 Pælm ut skiten og kjøp nytt -av bedre kvalitet
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2011 #3 Skrevet 15. mai 2011 Ta en slegge, knus kommoden, og bruk bitene til brensel... Vips; gjenbruk.. hehe.. Og så kjøper du en ny kommode
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2011 #4 Skrevet 15. mai 2011 HI her, Ja det er det jeg også mener, men han skal få lov å prøve å fikse den først. Jeg gidder bare ikke ha den stående inne så lenge.
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2011 #5 Skrevet 15. mai 2011 Hadde ikke spurt om hans mening engang. Hadde kastet det og kjøpt nytt.
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2011 #6 Skrevet 15. mai 2011 La den bare "forsvinne" og kjøp ny. Sett den nye opp på rommet og ikke si noe til gubben... Så venter du og ser på reaksjonen hannes
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2011 #7 Skrevet 15. mai 2011 Men, herregud! Er du helt tafatt? Fiks den selv da vel. Helt oppgitt over hvor klønete enkelte damer er.
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2011 #8 Skrevet 15. mai 2011 Tja, han legger merke til alt og legger seg oppi alt. Nå har jeg egenhendig bært den svære greie ned i garasjen, støvsuget og ryddet på rommet til ungene. Og resultat : Sambo er dritsur fordi jeg tok den ut når han mente den skulle stå. Herregud. Er det rart det er krig i verden.
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2011 #9 Skrevet 15. mai 2011 Blir litt overrasket jeg også.. Når begynte menn å bry seg om sånt? Og når begynte damer og bry seg over hva menn mener ang. møbler og interiør? Om jeg har en komode jeg vil bytte ut, så bytter jeg den da for pokker ut! Selger den jeg ikke liker, eller kaster den om den er ødelagt.. Enkelt å greit..
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2011 #10 Skrevet 15. mai 2011 Hvorfor gjør du det ikke selv? Det gjør jeg når det er noe her. Er alene, da... Så han ingen mann å gnåle på.....
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2011 #12 Skrevet 15. mai 2011 herregud, for en noldus! Kan ikke han fikse den?! Jeg fikser ingenting hvis ikke jeg må. Det er mannen som er handy. Vasker hverken bil eller skifter dekk heller, det setter jeg bort til mannen noe han synes er helt greit.
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2011 #13 Skrevet 15. mai 2011 Ja, jeg kunne fikset den selv om jeg hadde villet. Men jeg har flyttet alle klærne til vaskerommet, og vil kaste hele greia. Har ikke interesse av å fikse den. Men det har han, for han mener det er kjempelett. Ja, mulig det - men det må gjøres. Det var der det ble konflikt. Og ja jeg bare gjør ting jeg mener blir bra , men han blir sur for det hver gang også. HI
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2011 #14 Skrevet 15. mai 2011 Hvorfor fikser du de ikke selv? Jeg får mark av hjelpesløse kvinnfolk som på død og liv må ha mannfolket til å gjøre alt for seg. Må man ha et lem dinglende mellom bena for å klipe i et skrujern, en hammer eller annet verktøy? Har mann selv, men var alene i mange år før jeg traff ham så jeg måtte rett og slett klare ting alene.
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2011 #15 Skrevet 15. mai 2011 Til HI sitt forsvar; eksen min hang seg også opp i dumme detaljer. Kunne t.o.m krangle om hvorfor akkurat DEN julestjerna hang i akkurat DET vinduet Men om jeg kjøpte nye gardiner, det kunne ikke brydd han mindre.. Skjønn det den som kan..........
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2011 #16 Skrevet 15. mai 2011 Les nå innlegget til HI da damer.. hun vil ikke ha den stygge komoden av dårlig kvalitet som er ødelagt. hun vil ha en ny en.. hvorfor fikse den da? det var mannen som så gjerne ville fikse. koster sikkert mer for nye skinner enn for en ny komode av samme slag hehe.. kjøp en ny en HI. hvorfor skal han bli sur for det?
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2011 #17 Skrevet 15. mai 2011 Hvorfor bestiller du ikke nye skinner selv? Du trenger vel ikke være så veldig handy for å ta med de gamle skinnene til butikken og få de til å bestille nye?? Synes du virkelig det er mye bedre å ha klærne i trådkurver på vaskerommet?? Og til spørsmålet ditt; JA jeg synes du er urimelig som er så tafatt at du ikke klarer å ordne dette selv isteden for å vente på at mannen skal fikse det!
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2011 #18 Skrevet 15. mai 2011 HI igjen. JA jeg synes det er bedre med trådkurver på vaskerommet. Der tørker vi klær, og har hatt system i hele vinter med alt av ullklær til ungene. En reol hver, merket med navn og innhold. Veldig praktisk. Kommoden er stygg, ødelagt og tar plass. Min mann ukependler, og jeg må fikse det aller meste selv. Alt fra dekkskift til maling, oppussing etc. Så jeg er IKKE et tafatt kvinnemenneske som mener at mannen skal fikse alt. Peoblemet er at mannen mener kommoden skal stå på rommet, ødelagt og fæl til han har fikset den. Jeg mener vi ikke trenger den, og det ikke er noe poeng å fikse. I tillegg til at jeg ikke vil ha et ødelagt møbel stående inne i huset på den måten.
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2011 #19 Skrevet 15. mai 2011 Bær/slep den ut selv og sørg for å ha t "uhell" på et passende sted, som i trappa. Vips er komoden for mye ødelakt til at den kan repareres. (Buek om nødvendig slegge for å få "uhellet" alvorlig nok.)
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2011 #20 Skrevet 15. mai 2011 Hadde lett kjøpt ny kommode. Den gamle kan jo bare stå i garasjen i evigheter i påvente på en reparasjon som aldri kommer til å bli gjort. Hadde ikke brydd meg om hva han sa.
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2011 #21 Skrevet 15. mai 2011 Herregud, Dib-fjols! Kan dere ikke lese? Har dere ikke IQ? Er det mulig!!??
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2011 #22 Skrevet 15. mai 2011 Du skriver ingenting i hovedinnlegget om at du ikke vil ha kommode på soverommet i det hele tatt. Du spør som du er urimelig som synes han er kjip som ikke vil hjelpe til. Og ja, jeg synes forsatt du er urimelig.
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2011 #23 Skrevet 15. mai 2011 HI Og, sorry. Ser jo nå at det ikke står der. Men mannen er fullstendig klar over at jeg heller vil ha klærne på vaskerommet, siden rommet er lite og kommoden likevel er herpa. Jaja.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå