solskinn1980 Skrevet 15. mai 2011 #1 Skrevet 15. mai 2011 Vi er inviter i bryllup på lørdag kl 19 og utover. Svigermor skal passe snuppa. Jeg vil legge henne før vi går 1930 også gå etterpå. Så tenkte jeg å gå hjem 24tiden og ikke drikke alkohol. Snuppa er 4,5mnd og vi har fått gode rutiner på plass som funker. Hun har sovet rundt de siste fem nettene. Disse rutinene har vi jobbet medå få til. Vi har brukt lang tid på leggerutiner og få henne til å sovne av seg selv. Vi legger henne og sitter med henne til hun sovner. Jegtør rett å slett ikke å slippe svigermor til. Ja hønemor! Svigermor oller så mye med henne og hver gang snuppa ser svigermor så begynner hun å gråte. så derforvil jeg legge henne, men det fikk jeg ikke lov til av sviger. Det skulle hun gjøre. Hvorfor skulle ikke hun gjøre det og om vi trodde at hun ikke fikk det til. Beklager men jeg vil legge dattera mi selv. Slik er det bare. Hvorfor er ikke det greit? Hun kommer til å sitte masse barnevakt framover, men jeg syns hun er litt liten nå. Dette er mitt andre barn, men svigers første barnebarn. Så hun er veldig ivrig. Jeg har ingen problemer med at faren legger henne. Jeg skal ut med veninner og drikke vin og da tar faren henne, men jeg har problemer med svigermor tar henne. Off er jeg for hønemor? Hva syns dere?
*Lissi* Skrevet 15. mai 2011 #2 Skrevet 15. mai 2011 Hvis tulla de gråter når svigermor har henne, og hun ikke klarer å legge henne, hadde jeg lagt henne selv. Hadde bare sagt fint at du vil legge henne selv. Har selv en datter på 5 mnd. og hun er "livredd" svigermor, hehe!
solskinn1980 Skrevet 15. mai 2011 Forfatter #3 Skrevet 15. mai 2011 Er snuppa di og redd for svigermor:-) jeg gruer meg til hver gang hun kommer. Hun oller slik med henne og så lenge og ser ikke når hun blir trøtt. godt å høre andre og har det slik.
tine0810 Skrevet 15. mai 2011 #4 Skrevet 15. mai 2011 Gjør det du føler er riktig for deg! Ditt barn, og du har min fulle forståelse. Hun er jo så liten. Lykke til:-)
Mammahjertet <3 Skrevet 15. mai 2011 #5 Skrevet 15. mai 2011 Her må svigermor skjønne at ting skal foregå på babyens premisser og ikke på hennes egne. Det er ikke rart babyen deres får helt noia av svigermor hvis hun er så PÅ babyen hele tida. Det liker de ikke. I tillegg tenker jeg at pappaen til jenta di må trå til litt og snakke med sin mor. Det er kanskje litt enklere å få henne til å høre da. Selvsagt må du også fortsette stå på ditt og si klart fra om meningen din Men det kan bli hakket enklere om sønnen hennes virkelig spiller på lag med deg angående det dere ønsker for babyen deres. Du skal være litt hønemor, for meg er ikke det et negativt ord Du vet hva som er best for babyen din og det må du bare stole på. Og tro meg når jeg sier at jeg vet hvordan du føler det ang. svigermor. Men jeg tar ikke noen historie om det her for da blir svaret langt ;-) Stå på ditt! Hilsen en hønemor til
solskinn1980 Skrevet 15. mai 2011 Forfatter #6 Skrevet 15. mai 2011 takk for svar:-) Har sagt det til samboer at jeg eller han skal legge hun. Nå har de kommet frem til at hun skal legge henne mens vi er der slik at vi ser at det går bra. Blir så sint for at jeg blir satt i denne posisjonen unødvendig. Hvorfor kan ikke bare jeg legge henne? Hvorfor kan hun ikke bare si ok også slipper jeg å måtte fornærme henne med å si at hun ikke får lov. Har egentlig ikke så mange argumenter heller på hvorfor hun ikke får lov annet enn at jeg føler det er best slik. Jeg har ikke lyst å fornærme henne. Jeg kommer til å "spille" syk også være hjemme. Gidder ikke dett altså.
Flaggermusa Skrevet 15. mai 2011 #7 Skrevet 15. mai 2011 Skjønner deg godt. Har selv en svigermor som krever å få gjøre visse ting med gutten vår. Vi kan være på besøk der å sitte å spise middag når gutten vil ha mat, så jeg reiser meg å lager klart flaska setter meg ned å skal mate han, så kommer hun å sier at jeg bare kan gå å spise så skal hun mate han. Nei sier jeg, jo sier hun, nei sier jeg, jo sier hun. Og sånn kan vi holde på sikkert ti ganger før hun gir seg. Du må bare stå på ditt og gjøre det du føler er best. Jeg sa rett ut til min svigermor en gang "Det er min unge, jeg bestemmer!" Da ga hun seg. Enn så lenge....
Tingenes Herre Skrevet 15. mai 2011 #8 Skrevet 15. mai 2011 Stå på ditt, hvis du gir deg på dette, er det bare noe nytt neste gang. Du er moren hennes, du vet best. Synd hvis mannen din ikke backer deg, men gjør allikevel det du synes er best. Føler med deg. Lykke til!
Gjest poäng har fått baby <3 Skrevet 15. mai 2011 #9 Skrevet 15. mai 2011 Sønnen min er nesten 9 måneder og om et par uker skal jeg være med mannen på en jobbgreie. Mammaen min skal passe babyen hjemme hos oss og jeg går ikke før han er sovnet. Han og mamma kommer fint overens, men jeg må innrømme at jeg er så hønemor at jeg ikke vil slappe av og kose meg hvis han er "utenfor min kontroll". Hvis han sover når jeg går, så vil jeg ha det langt bedre selv. Fordelen med mamma vs. svigermor er at mamma forstår meg. Min sivgermor hafdde reagert som din, det er derfor mamma skal passe...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå