Gå til innhold

Et par spørsmål ang saueskinn..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Må vi vaske nytt saueskinn? Husker faktisk ikke hva jeg gjorde til snuppa på 5 år. Husker bare at jeg gjorde som anbefalt;-) inkludert å ligge litt på det et par uker før babyen kom...

Saueskinnet er kjøpt på Barnas Hus, og det lå ikke innpakket i plast eller noe.

OG så leser jeg i nye anbefalinger at saueskinn IKKE er anbefalt i babyens seng på soverommet. Dette er i så fall nytt for meg.. Noen som vet hvorfor i så fall?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei den anbefalingen har jeg ikke hørt før! Er saueskinn og fali nå da? Hm, har ikke brukt det til de andre to, men jeg har litt lyst å kjøpe et til den nye, synes det ser så herlig ut!

Skrevet

Det har ikke jeg gjort. Jeg kjøpte et fra nøstebarn og det tok lang tid før jeg vasket det. Har også flere fra Barnas Hus

Skrevet

Mitt barn har aldri sovet en eneste natt uten sitt nøstebarnskinn. Er nå 1.5 år. Har ikke lest den anbefalingen du nevner og skal ikke krangle på den men jeg tenker at så lenge den nyfødte legges på rygg og saueskinnet er korthåret og beregnet på spebarn så går det greit? Jeg har bare lest anbefalinger som taler for bruk av saueskinn.

Skrevet

Ja samme her, vi kommer til å ha saueskinn og har også kjøpt et til nytt. Leste om det i to artikler om inneklima for spebarn.

Vasker det etter storesøster, og lufter det nye da;-)

Skrevet

Jeg har alltid hørt at saueskinn kan hjelpe til å forebygge mot krybbedød og gutten min på 2,5 sover enda med skinnet fra Nøstebarn, nå venter jeg nummer 2 og tok turen innom Krybbedødforeningens sider og der anbefaler de ikke soveskinn! Altså det stikk motsatte av hva jeg alltid har hørt! Kommer likevel til å kjøpe nøstebarn sitt til nr 2 også fordi det er veldig kortklipt, og krybbedødforeningen skriver at dersom man likevel vil bruke det er det viktig å bruke de kortklipte. Bare å klikke seg inn på nettsidene og lese hva de skriver om det der. Ikke lett å følge med i forskningen gitt!

Skrevet

Hvor har dere lest dette? Link? Ikke at jeg bryr meg særlig, men det høres nesten ut som det er et krav å ha lammeskinn til babyen. Min barn har blitt altfor varme og klammed med lammeskinn der de sover, så fro vår del var det dyre skinnet fra nøstebarn bortkastet kjøp. Dessuten luktet det sau. Men har litt bedre tro på det fra barnashus for det virker tynnere og litt kraftigere behandlet. Tror ikke lanolinet som er i enkelte ullprodukter er like heldig for alle.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...