Gå til innhold

Dere som har store barn 4 klasse og opp over

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bruker dere mer penger på klær til de nå og litt andre merker? Her går det en del i Cubus, name it (litt billige klær), men noe Bjør Dæhli og sports klær. Har gutt. Han går i 5 klasse. Hvor gammel er de og hvilke kjønn?

Skrevet

Eldstemann begynner i 4. klasse til høsten, så vet ikke om det er stort nok for deg? :-) Jeg måtte begynne å bruke litt mer penger på klær til ham for ca 2 år siden da han byttet fra mellomstor-avdeling i butikken til stor. Gutten vår er veldig stor for alderen da (ca 148 cm og 36 kg), og bruker nå str 10-12 år i bukser og 12-14 år i overdeler. Det er generelt litt dyrere med disse klærne enn de som er fra str 86-128 i mellomstor-avdelingen, men kjøper ikke noen spesielle merker til ham. Han får litt dyrere merker av besteforeldrene, fordi spesielt farmoren er litt dillete på slik, men selv bryr han seg katten i hvilket merke klærne har. Har en lillebror på 12 år, og han er mye mer opptatt av klær. Det har kommet siste året, og nå vil han gjerne være med å velge ut klær og tilbehør. Jeg tror ikke han er så veldig på merker enda, men han liker å plukke ut kule klær selv. Eneste er de røde, blå, grønne osv buksene som er så in for gutter nå (vet ikke hvilket merke det er), de er han veldig opptatt av, og de er visst litt dyrere en H&M-bukser ol.

Skrevet

Gutta selv er mye mer opptatt av merker nå. har en i 4. klasse. De digger Converse sko, Vans sko, DC klær osv.. så ja, man kan bruke mye mer penger på klær når barna blir store. Jeg reiser en del, så kjøper alltid med meg Abercrombie klær fra USA, noe som blir stor suksess her hjemme. Og når skostr bikker 41 så er jo vintersko ganske dyrt...

Men det er ikke klærne som drar, det er alt av aktiviteter, teknisk gear etc...

Skrevet

Datteren min er 11 år og går i 5 klasse. Hun er ikke spesielt opptatt av merkeklær, og ber aldri om å få noen bestemte merker. Men så er vi ikke spesielt opptatt av det selv heller, så jeg tror hun har blitt påvirket av det. Hun har nike og conversesko, og stormberg jakke og sånt, men det er ting vi har kjøpt på salg og fordi vi syns det er god kvalitet, samtidig som det er kult. Vi bruker ikke noe særlig mer på klær nå enn når hun var yngre.

Skrevet

Jeg har en gutt i femte klasse. Bor på et middels stort tettsted. Han har mest klær fra Cubus og Kappahl, mye kult til gutter der. Sportsklær er vel kjøpt på sportsbutikk, har Adidas gymshorts og Nordheim fritidsdress. Dunjakke fra Skogstad i vinter. Tidligere kjøpte jeg en del merkeklær når det var sesongsalg på feks Reflex og Barnas hus, men nå er han for stor til det. Prøver å handle på Cubus når det er 30% på alle klær, sparer mye på det. Han er alltid ganske kult kledd synes jeg, og det virker ikke være merkepress i klassen hans, i alle fall ikke blant gutta. Om jeg bruker mer penger på klær nå? Tja, han vokser kanskje fortere ut av det, samt at større størrelser ofte koster litt mer.

Skrevet

Dattera mi er 11år, går i 5.klasse.

Hun er ikke så opptatt av merker. Så lenge klærne er tøffe/fine/kuule, what ever, så er hun fornøyd. Går som regel i klær fra H&M, Cubus, vero moda og bik bok o.l

Hun hadde en periode i fjor hvor det var WOW som var inn, men det gikk fort over. Hun er vel den av barna jeg bruker minst penger på klær til, hun arver i bøtter og spann av sine venninner, venninner av meg og deres barn. Vi mødrene er små, fra str xs til m, så hun har så mye klær at vi måtte dele opp garderoben hennes og sende halvparten til faren hennes. men sko derimot, det er det jeg må kjøpe oftest til henne da hun vokser fort i beina nå..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...