Hortensia85 Skrevet 15. mai 2011 #1 Skrevet 15. mai 2011 Heisann Er det noen av dere som har barn fra før som har opplevd en sammenheng med at babyer som hikker mye inni magen, fortsetter etterpå og dermed muligens har fått kolikk? Har to venninner der babyen hikket en del i magen, hikket når de kom ut og fikk kolikk...min hikker også en del og litt "bekymret" for at det blir kolikkbarn her også :S
mammas skatter <3 Skrevet 15. mai 2011 #2 Skrevet 15. mai 2011 minien min hikket mye i magen. han hadde ikke kollikk. men han var uroli med litt skriking i 3 mnd. ved 3 mnd alderen vart alt mye bedre. men han gikk til behandling hos manuellteraput/osteopat. og han sa at han hadde en forsvarsmekanisme pga trau matisk for barnet under fødsel. og hadde tegn som at han ville ha hode til ene siden bare.
prøverigjen:) Skrevet 15. mai 2011 #3 Skrevet 15. mai 2011 husker ikke hvor jeg leste det eller akkurat hva jeg leste, men hikking er visstnok veldig bra og vanlig dvs normalt er normalen. de forbereder lungene eller noe.
J3F Skrevet 15. mai 2011 #4 Skrevet 15. mai 2011 Hei Har aldri hørt det før, men når du nevner det så hadde min første kolikk og hikket mye i magen mens nr 2 ikke hikket mye og hadde ikke kolikk. Forhåpentligvis en tilfeldighet siden nr 3 nå hikker mye... (er i uke 30)
LoveInMyTummy Skrevet 15. mai 2011 #5 Skrevet 15. mai 2011 Håper det ikke er noe hold i denne teriorien. Snuppa i magen hikker flere ganger om dagen, mens min førstefødte hikket aldri og hadde ikke kolikk.
2små,rosa&blå Skrevet 15. mai 2011 #6 Skrevet 15. mai 2011 Min jente hikket, heeeeele tiden føltes det som. Hvær gang jeg skulle sove eller slappe av de siste månedene var det hikk hikk hikk hikk, kunne vare i en evighet. Og hun var det aldri noe problem med når hun kom ut, bare rolig og blid, hele tia. Lett å amme og hun gulpa og rapte så og si aldri. ikke det at det hadde gjort noe asså, men de sier jo at om babyen ikke får rapt så får de vondt i magen, å det stemte jo heller ikke her. Merkelige greier det der. Så forskjelige dem kan være. Hun ble født 11 dager over tiden også, noe jeg og har hørt at kan føre til kolikk, så man må ikke tro på alt det rare som står. Har de ikke bevist at kolikk er mangel på en tarmbakterie? lurer på om jeg leste noe om dette. Du kan jo google å se hva du finner. De har iallefall gjort noen gjennombrudd på den fronten i det siste. Ellers tror jeg at jeg hadde en fordel med at jeg har et meget lavt stress nivå. Før jeg fikk jenta mi hadde jeg aldri holdt et lite barn engang. Ikke leste jeg noen bøker, ikke visste jeg om dette forumet, og jeg tok rett og slett alt som kom da det kom. Tenkte at vi er jo faktisk skapt til å få barn, og dette går sikkert kjempefint! Og det gjorde det også. Man skal aldri undervurdere tankens makt. Jenta mi har altid vert rolig og snill, sover godt på natten, trygg og veldig enkel å ha med å gjøre generelt. Hun er bare 18 mnd foreløpig da.. Men er nestemann slik også skal jeg minst ha 3 barn! hehe...
*Anna75* >Frida&Alfred<3 Skrevet 15. mai 2011 #8 Skrevet 15. mai 2011 Min jente hikket og hikket i magen, men hadde ikke kolikk. Men jeg husker at vi ofte sjekket om hun hadde luft i magen gjennom at hun fikk ligge på rygg og vi holdt i føttene hennes. Så gjorde vi "bøy og strekk" med knæne mot magen og da kom det nesten alltid masse promp! hi, hi, vanskelig å forklare, men tror det lettet mye på eventuellt trykk derinne:D
*Anna75* >Frida&Alfred<3 Skrevet 15. mai 2011 #9 Skrevet 15. mai 2011 Hmmm, hørtes litt rart ut dette; alltså hennes knær, mot hennes mage, for å på en måte trykke ut luften...
Hortensia85 Skrevet 15. mai 2011 Forfatter #10 Skrevet 15. mai 2011 Hmmm får håpe det ikke er noen sammenheng da Var bare en tanke som plutselig kom da venninne nr 2 sin lille hadde fått kolikk også...Er nå bare å vente å se når småen kommer
prøverigjen:) Skrevet 15. mai 2011 #11 Skrevet 15. mai 2011 ikke rart i det hele tatt. f.eks sykle bevegelser med beina når de ligger på rygg. da får de prompet skikkelig, bra for utluftning;) tjihi søtt og eller sirkelbevegelser/massasje på magen for å stimulere tarmaktivitet;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå