Gå til innhold

7 måneder og ekstremt dårlig nattesøvn! HJELP!!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Loppeliten runder snart 7 måneder, og er en stort sett blid og fornøyd liten snuppe! Meeeeen... Vi sliter sånn med nattesøvnen!!! Vi legger henne Kl 19, da sovner hun stort sett uten problemer iløpet av 10 minutter. Kl 21 begynner vårt lille helvete! Da gråter mini ca hver time resten av natten etter smokk, kos og bæring, HVER TIME!!!!!!!!!! Hun er ikke sulten, for hvis jeg prøver å gi flaske blir hun bare sinna! Hun er ikke våken, har øynene igjen hele tiden! Har prøvd å vente med å gå inn, men da tar gråten bare helt av! Ofte er det bare smokk som skal til, men av og til må hun tas opp og vugges!

Holder på å bli gal, og sitter og gråter ved siden av senga hennes om natten! Kan ikke skjønne hva det er. Er det pga at hun bruker smokk? Hadde vært enklere å takle om vi hadde visst grunnen! Har holdt på sånn i over 3 uker nå.......

Er det noen der ute som har råd eller tips til hva vi kan gjøre?!?!?!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ville fått en sjekk hos lege. Kan f.eks være ørebetennelse. Da skriker de når de ligger, pga økt trykk i ørene. Det høres i hvertfall ut som det er noe som plager henne, mer enn bare at hun vil ha smokk.

Høres ekstremt slitsomt ut, håper det gir seg snart!

Skrevet

Hei hei, og takk for svar! Vi begynner å bli litt desperate her, så vi prøver å få time på hs imorgen tenker jeg! Idag har det toppet seg med ekstremt mye sutring, soving og uro på dagen også! De andre dagene har hun vært blid som en sol til tross for dårlige netter. Håper vi får time imorgen, og kan finne ut av om noe plager lillesnuppa vår! er så slitsomt å være en god mamma når man er så forferdelig trøtt!!!!

Skrevet

Hei,

definitivt ørebetennelse. Det er utrolig typiske tegn..! Vår lillegutt har hatt en del prob med ørene, og jeg visste ikke helt råd og hadde ikke trodd det var ørene, men kanskje tennene.

Men når jeg prata med helsesøster så sa ho at typiske tegn til ørebetennelse er at de sover godt et par tre timer på kvelden for så å våkne og sove urolig resten av natta hvis de sovner. Det er fordi det bygges opp et trykk i ørene som gjør at det blir vondt etter hvert og de våkner og griner. Når de blir tatt opp er det ok, for da mister man trykket.. :) Men bruk en paracet i natt, er mitt tips!! Ikke farlig og ble anbefalt av både helsestøster og lege når vi var å sjekka ørene dagen etterpå :) Det er ikke vits for baby å ha det vondt, for det er nok vondt :)

Skrevet

Dette er jo kliss likt som vi har hatt med vår i over to mnd frem til etter påsken. MEN vår "klaget" ved alle oppvåkningene, ikke strigråt.

Det som endelig funket var tre dager med å la mini ligge å klage. Jeg lot han ligge så lenge som 20 min (da startet han å grine skikkelig, og gikk derfor inn, satt i smokk og gikk ut igjen) han holdt det gående i to netter av og på hele tiden, men tredje natten var det merkbart forskjell. Jeg gikk aldri inn før det var skikkelig gråt. Han klaget jo når jeg satt i smokken, men jeg sa fast "nå må du sove" og gikk ut...

Er du sikker på at det er gråt? (redd, vondt o.l) Kanskje hun er som vår, vant til at vi kom og kanskje litt for fort! Jeg ser du skriver at hun gråter og om det virkelig er det, så må det være noe galt/vondt slik som jeg ser det og da kan jeg ikke hjelpe. Hadde tatt kontakt med lege.

Skrevet

Hei alle sammen, og tusen takk for svar!!! Vi var hos legen idag, og heldigvis ingen ørebetennelse :) hun har blitt sørpe forkjøla igjen, var syk i påsken og har igrunn hosta siden det, men det er ikke noe å gjøre noe med når de er så små.... Så nå håper vi bare nattesøvnen kan bli litt bedre når hun er ferdig med denne runden forkjølelse!!!!! Hvis det fortsetter med hyppig oppvåkning etter det fårvi se hva vi gjør! Kanskje vi skal slutte med smokken når hun sover rett og slett?!?! Men akkurat nå får vi ta en dag (eller egentlig natt) om gangen og håpe hun blir fortere frisk enn sist!!!!

Igjen takk for svar og råd!!! Godt å ha et sted å spørre synes jeg :)

Klem fra

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...