jplussj Skrevet 14. mai 2011 #1 Skrevet 14. mai 2011 Tenker mye på dette, men hvor mye er det egentlig nødvendig... Spist baconpølse og nå redd for at den ikke var nok stekt?? Noen meninger..
Babyønske �� Skrevet 15. mai 2011 #2 Skrevet 15. mai 2011 Så lenge matvaren har vært varmebehandlet i utg.pkt, og pølse er jo vanligvis kokt, så er det ikke toxoplasmose i den. Toxoplasmose forekommer hovedsaklig i rått kjøtt.
septemberpiken Skrevet 15. mai 2011 #3 Skrevet 15. mai 2011 Jeg tror det er unødvendig å tenke for mye på det. Jeg ble akkurat testet for toxoplasmose, og har aldri vært smittet. Jeg er fortsatt overrasket... jeg har klådd på katter hele mitt liv (inkl. løskatter i utlandet og mine egne, som jeg også plukker bæsj etter)), reist mye i mer eksotiske strøk, spist mye ymse mat... når man er gravid og tar forhåndsregler tror jeg det skal mye til for å bli smittet, og det er heldigvis få barn som får alvorlige følger av å bli smittet gjennom mors liv også. Selvfølgelig kjempetrist for de få det skjer med, men sannsynligheten er så liten av man ikke burde gå rundt og bekymre seg unødvendig hele tiden. http://www.nettdoktor.no/sykdommer/fakta/toxoplasmose.php
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå