Gå til innhold

til dere som har opplevd å miste veldig tidlig i svangerskapet..

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Beklager å spørre her, men får ikke svar på ufrivillig abort forumet:

jeg har i dag opplevd en kjemisk graviditet/veldig tidlig spontanabort, som kom bare noen dager etter at mensen ellers skulle kommet. Tror dere en behøver å dra til legen for å sjekke at hcg nivået synker, evnt. undersøke om det er mulig å se noen vevsrester med Ul (men det er vel ikke mulig å tidlig uansett)? Og kan en forsøke å bli gravid igjen med en gang?

Lykke til videre alle sammen! Håper å melde meg inn her snart igjen :-)

Fortsetter under...

Du trenger ikke å dra til legen. Så tidlig kommer alt ut som mens (jeg har mistet tidlig mange ganger). Det kan da lønne seg å ringe legen, og melde fra, evt. nevne dette ved neste besøk, slik at det blir journalført. Jeg endte opp som ufrivillig barnløs i en periode, og da var det greit å ha den ene ukontrollerte SA-en registrert som offisiell SA ettersom man må miste 3 ganger før man blir utredet.

Hei! Så leit å høre om den kjemiske graviditeten din. Jeg hadde også det for 2 sykluser siden, testet positivt i 1 uke, men fikk mens 3 dager på overtid. Første positive test var på DPO 10, og streken ble litt sterkere frem til DPO 14, før den ble svakere igjen. Jeg startet å blø 18 DPO, og da var streken veldig svak. 4 dager ut i mens testet jeg negativt på graviditetstest. Ikke noe tvil om at hCG sank.

Og du kan absolutt forsøke å bli gravid med en gang. Her sitter jeg som 40-åring, 2. syklus etter SA og har testet positivt igjen! Kun 9 DPO, og veeeldig tidlig, men ingen tvil - jeg er gravid! :D

Utrolig god følelse, men samtidig er jeg litt tilbakeholden med tanke på opplevelsen i mars. Jeg har en sønn på 17, og har ikke vært/prøvd å bli gravid siden. Før nå. Dette er min 6. prøvemåned. Har hatt stålkontroll på eggløsningen, så vet jeg har hatt mulighet hver måned. Får håpe det var gullegget som kom denne gangen.

Lykke lykke til med prøvingen!

Tusen takk for svar begge to, det er jeg som er hovedinnlegger.

Godt å vite at en ikke behøver å gå til legen! Veldig lykke til med ny graviditet, Mim70, håper virkelig at alt går bra for dere denne gang!! Skjønner godt følelsen av å være tilbakeholden, kjente det selv denne gangen også, inntil alle symptomene ble såpass sterke at jeg ikke lenger følte meg særlig i tvil, inntil symptomene/testene begynte å avta igjen. Nå vel, slik er livet, og det er bare å prøve igjen. Vet ikke om vi forsøker igjen med en gang, eller om vi legger inn et lite "pusterom". Men satser på at vi sees igjen på dette forumet om en stund :-)

Beste ønsker fra

Jeg mistet veldig tidlig i svangerskapet i høst, 1 uke etter positiv test - som en sen mens. Jeg dro på legevakta, og ble henvist til sykehusundersøkelse. Så var jeg inne på sykehuset ytterligere 2 ganger, for å sjekke at hcg-nivået sank og at det ikke var igjen noen rester i livmoren. Jeg fikk beskjed om å hoppe over en eggløsning før vi prøvde igjen, og vi ble gravide igjen på andre eggløsning etter SA :-) Den babyen satte seg godt fast og kommer i september :-)

Hei, takk for svar Glaciera. Så koselig at du ble gravid igjen med en gang! Jeg kommer nok også til å hoppe over en mens for sikkerhets skyld, pluss at det passer i forhold til noen reiser mv jeg skal være med på å ikke være gravid i neste måned, og håper det klaffer i løpet av sommeren i steden :-)

Beste ønsker for resten av svangerskapet fra

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...