Anonym bruker Skrevet 14. mai 2011 #1 Del Skrevet 14. mai 2011 Jeg har en ett år gammel jente som er født ti uker før tiden (korrigert alder er da straks 10 mnd). Hun er grusomt aktiv, eller aktiv er vel heller ikke det riktige ordet, hun er grusomt vill. Hun holder seg veldig lite i ro. Hun har vært tidlig ute med rulling, krabbing og gå rundt møbler og helt siden hun lærte seg å krabbe har hun krabbet nesten uten å stoppe:p Hun sparker føttene mye når jeg bærer henne og det er nærmest umulig å kle henne på. Hun sitter ikke ett sekund i ro i stolen hennes. Når jeg ser andre babyer rundt hennes korrigerte alder ser jeg at de klarer å sitte rolig en stund og er mye roligere enn hun generelt. Vet lite om ad hd, men har hørt at dette ikke kan oppdages så tidlig. Begynner å lure litt på om min datter kan ha noen konsentrasjonsvansker eller lignende. Det jeg egentlig lurer på er om jeg kan gjøre noe for å forebygge ad hd, eller er det noe som kommer helt tilfeldig? Og hva skal i såfall gjøre? Er det noe jeg kan gjøre for å få henne roligere? Som jeg sa, hun er helt spinnvill, gruer meg til hun begynner å gå og løpe... Sikkert dumme spørsmål, men jeg vet dessverre så lite om dette... Takker for svar på forhånd. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143228139-hvordan-f%C3%A5-henne-roligere/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2011 #2 Del Skrevet 17. mai 2011 Det e ringenting du kan gjøre for å "forebygge" adhd. Det irriterer vettet av meg at alle foreldre mistenker adhd på sitt barn dersom det er urolig. NEI det kan ikke oppdages så tidlig. Bare vær en rolig og harmonisk leder/pedagog for ditt barn, ha rammer, rutiner og stabilitet. Det er mange barn som er litt spinnvill i denne alderen som du nevner, og det er bare et sunnhetstegn. Så lenge ungen ikke får raserianfall, gråter ustoppelig, har STORE søvnvansker, dvs snur opp ned på døgnet året rundt KONSTANT, så skal du ikke bekymre deg for verken det ene eller det andre. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143228139-hvordan-f%C3%A5-henne-roligere/#findComment-143234680 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå