jnmenm Skrevet 14. mai 2011 #1 Skrevet 14. mai 2011 huff...er jo ikke alt man tenker over, og kan jo få panikk av mindre ved å lese om alt man ikke bør spise......feks spekemat...det spiste jeg her om dagen...dvs salami også....ikke røkelaks, eller myke oster...vil det si at vi ikke bør spise skinkeost på tube?ikke fiskepålegg heller....hvilke regler har dere for dere selv ? og hva er kan/bør og MÅ la være produkter?
Endeligtobarnsmamma Skrevet 14. mai 2011 #2 Skrevet 14. mai 2011 Spekemat, salami og røkelaks liker jeg ikke, så den er lett å holde seg unna Men har hørt at man kan spise salami dersom man fryser den først. Myke oster er trygge å spise dersom de er laget av pasteurisert melk, dvs at de fleste oster fra feks Tine er trygge og vil tro de aller fleste på tube også. Men fisk kan man vel spise?? Vet man skal holde seg unna feks fersk tunfisk på sushi osv, men at den i boks er trygg. Ferskvannsfisk over 3 kg er noe man bør spise lite av pga miljøgifter, men jeg sier ikke nei takk dersom jeg får servert laks/ørret til middag eller i fiskesuppe. All annen fisk er vel trygg så vidt jeg har fått med meg. Dessuten så kan man spise alt som er varmebehandlet Så spekeskinke på feks pizza er ok.
Babyønske �� Skrevet 15. mai 2011 #3 Skrevet 15. mai 2011 Her finner du de offentlige kostholdsrådene til gravide: http://www.matportalen.no/rad_til_spesielle_grupper/tema/gravide/#tabs-1-3-anchor
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå