Gå til innhold

Tilrettelegging av arbeid i barnehage -noen med erfaringer??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Er 5+4 på vei med barn nr 3 :)

Jobber som ped.leder i barnehage og har en hektisk og aktiv hverdag! Bekkeløsningen fra de forrige graviditetene henger igjen, men har ikke blitt noe spesielt værre etter at jeg startet i jobb. Den holder seg stabilt ustabil kan man kanskje si :P Dvs noen dager på jobb er jeg nesten helt fin, andre er det VONDT hele dagen, og litt vanskeligheter med å gå, men dette er jeg vant med. Men pga mye løft og enkelte feilbelasninger som er umulige å unngå på en småbarnsavdeling, så har korsryggen også begynt å få gjennomgå, og spesiet etter at jeg ble gravid har jeg hatt mye vondt i ryggen i tillegg til bekkenet.

Nå har utmattetheten også kommet og tatt meg litt. Føler liksom ikke jeg klarer å yte max på jobb, er sliten, trøtt, kvalm og stadig svimmel. Sover veldig dårlig om natta, siden "morgenkvalmen" foreløpig er værst på nattestid for meg, og flere netter har jeg ikke fått noe søvn i det hele tatt.

I den jobben jeg er i er det ikke bare å "gå på pauserommet og ta seg en hvil ved behov", dette vil gå utover barna og de andre voksne på avdelingen, da vi ikke er fler enn vi må være. Hva kan liksom gjøres av tilrettelegging i en slik type jobb? Det hadde liksom vært en helt annen sak om jeg hadde kontorjobb, men jeg har jo et aktivt omsorgsyrke og da går det ikke an å legge seg ned ved behov. Lurer veldig på om noen andre av dere har erfaringer med dette? Hva har blitt gjort av tiltak både ift bekken og rygg og ift generell dårlig form som gravid? Ligger som et slakt når jeg kommer hjem, og har dårlig samvittighet overfor barna mine...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heisann

Skjønner hva du mener, jeg er så glad for at jeg bare har ca 4 uker igjen på jobb før jeg går ut i perm....

Jeg jobber også i en barnehage der det går 33 barn fra 1 til 2 år, og ja d er travelt hele dagen...

Nytter ikke å legge sg nedpå innimellom..