miss sprudle Skrevet 14. mai 2011 #1 Skrevet 14. mai 2011 har en gutt på 5 mnd som for alt i verden ikke skal være aleine! han kan leke fint i toppen 5 minutter, men så begynner han å skrike! han slutter ikke før jeg tar han opp. har prøvd å la han ligge men da bare skriker han til han nesten ikke har pust igjen. jeg blir jo tvunget til å ta han opp... prøver å underholde han med leker o.l. og det går fint så lenge jeg er der å leker med han. med engang jeg går vekk begynner han å skrike! ja... noen vil nok si at han er bortskjemt, men hvordan får jeg i så fall snudd på dette??? håper noen har gode råd til en fortvilet mor!
Terzemor Skrevet 14. mai 2011 #2 Skrevet 14. mai 2011 Hadde samme problemet her når snuppa vår var 4-5 mnd. Helt krise når eg skulle hente noe på kjøkkenet eller en kjapp tur på do. Men eg bare sa høyt at: "mamma skal bare hente noe, kommer straks tilbake". Nå er ho 7 mnd og nå går det helt fint å gå fra ho i korte stunder. Sier den samme frasen hver gang eg går fra ho så ho har tydeligvis skjønt at eg kommer jo tilbake
miss sprudle Skrevet 14. mai 2011 Forfatter #3 Skrevet 14. mai 2011 min har vært slik siden han var 2 mnd gammel. han skriker selvom han ser meg. så er ikke det at han er alene og ikke ser meg. det er ikke godt nok at jeg er i nærheten, jeg må være sammen med han... veldig travelt!
Mammahjertet <3 Skrevet 14. mai 2011 #4 Skrevet 14. mai 2011 Dette er bare en fase. Lytt til signalene som babyen din sender og du vil få en trygg og tilfreds baby. Jeg gjetter meg til at du får høre fra diverse godt voksne familiemedlemmer eller folk i svigerfamilien. Men nei... de tar feil når mini virker bortskjemt. Og i så fall er det bare bra så skjemme ut barnet sitt med kos og nærhet. Skjønner det er litt slitsomt når det er slik, men som sagt vil det gå over.
Terzemor Skrevet 14. mai 2011 #5 Skrevet 14. mai 2011 Skjønner godt det er travelt da ja.. Har du bæresele eller bæresjal til han? Så kommer du deg litt rundt i det minste Kansje han bare trenger ekstra mye kos og nærhet. Er nok bare en fase som går over. Og som de sier, man kan ALDRI skjemme bort et spedbarn Lykke til!
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 14. mai 2011 #6 Skrevet 14. mai 2011 Sånn var jenta vår også, helt til hun begynte å åle seg framover 6 mnd gammel- da ble hun plutselig litt mer tålmodig og selvstendig nede på gulvet. Men selv om det ble bedre, så er det fortsatt ikke lange stunden hun klarer seg alene nede på gulvet 8 mnd gammel- hun begynner fort å sutre, så det blir MYE bæring iløpet av dagen dessverre (har faktisk klart å bære på meg en vond senebetennelse i den ene armen... PS: Små babyer kan ikke skjemmes bort, så det trenger du ikke tenke på!!
miss sprudle Skrevet 15. mai 2011 Forfatter #7 Skrevet 15. mai 2011 hehe... godt å høre at andre er i samme situasjon på en måte. er min første, så er jo litt redd for å "gjøre feil". jeg mener ikke at det er feil å bære på barnet og overrøse det med kjærlighet, men travelt i lengden ja! har nok fått meg en senebetendelse jeg også du.. blir jo bare tyngere og tyngere den lille krabaten min:) har allerede passert 8 kg. har et håp om at han klarer seg bedre alene når han klarer å sitte å rekke ting å leke med...
Nagilimia Skrevet 15. mai 2011 #8 Skrevet 15. mai 2011 Hadde det sånn med 2-åringen når han var baby. Gikk til innkjøp av bæresele så jeg kunne få gjort noe. 2 uker med bæresele så snudde alt seg. Jeg gjorde det slik at når han våknet fikk han mat og ligge alene til han begynte å klage (aldri gråte). Det kunne være alt fra 5 min til 15 min, så begynte han å sutre. Da var det opp i bære selen og bli med på husarbeid. Etter 2 uker med MYE bæresele kunne han plutselig ligge i 15-30 min. Jeg tror at det at han fikk så mye kroppskontakt igjen og at vi på en måte startet på nytt gjorde at han kom seg ut av den onde sirkelen. Etter hvert ble det til at han elsket lekekroken sin. Kunne ligge der å pludre og holde på i 50 min - 1 time. Kom jeg og ville leke sammen med han ble han bare sutrete, så plutselig ble det et problem også. Følte jeg hadde et luksus problem da, for venninne mine lekte med barna sine hele tiden. Nå 2 år gammel så er han akkurat passe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå