Gå til innhold

Bedrest fra 24 uker - hva må jeg forvente?

Anbefalte innlegg

Hei,

Forrige søndag da jeg var 23+6 våknet jeg med sterke rier. Dro på sykehuset og fikk riehemmende sprøyter. Roet seg ned, men de neste dagene hadde jeg en god del kynnere.

Onsdag hadde jeg legetime som da sendte meg til ultralyd. Der fikk jeg påvist en livmorhals på 2,5 cm, men som krympet til 1,5 cm når jeg strammet musklene.

Ble sendt til registrering og de kynnerne jeg hadde var visst svake rier. Har fått 2 runder med lungemodningssprøyter samt piller som skal taes daglig mot rier.

Bor i USA og er hjemme på såkalt bedrest og skal til ny sjekk på onsdag. Er i dag 24+5.

Hva må jeg forvente meg? De gir meg ikke mye info annet enn at jeg må forberede meg på at det mest sannsynlig blir prematurfødsel. Jenta mi ble estimert til ca. 700g gr for 3 dager siden.

Vet det er veldig inviduelt, men vil bare høre hvordan det går/har gått med dere i samme situasjon...

Fortsetter under...

Hei, haaper det gaar bra med deg og at du holder bedrest'en saa lenge som mulig. Det hores ut som om du faar bra oppfolgning. Jeg fikk selv barn i uke 30 (tvillinger) som var 1200 gram hver og det har gaatt fint. Jeg bodde lenge paa sykehuset med de foer vi fikk komme hjem. Mange av de andre barna paa sykehuset var fodt fra uke 25 og oppover. Jeg krysser fingrene for at babyen din klarer et par uker til i magen. Et opphold paa nyfodt intensiven /NICU er toeft og jeg haaper du god stoette rundt deg.

Lykke til.

Har nylig flyttet til USA, så alt rundt her er ganske nytt... Men blir fulgt opp bra fra sykehuset virker det som.

Håpet er vel å komme meg forbi uke 28 i første omgang, så uke 32... Er redd for hvordan det blir hvis hun kommer meget snart og med opphold i månedsvis på nyfødt intensiven/NICU...

Takker for svar!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...