LiMette og lillegutt Skrevet 14. mai 2011 #1 Skrevet 14. mai 2011 Jeg har lagt lillegutt hver kveld i hvertfall to uker, mens pappa har vært opptatt. Gutten min er stort sett greit å legge altså, men litt klaging er det alltids før han sovner. Sa til pappan i dag at han kunne legge nå, og det gjorde han. Og lillegutt gir ikke fra seg et knyst. Følte meg nesten litt snytt jeg, jeg gjør jo alt bestandig, men når pappaen for en gangs skyld skal legge så syns jeg jammen han slipper billig unna:p Dagens kommentar: "Skjønner ikke at du blir så sliten hele tida, er jo ikke noe stress det her." Akkurat...
MammaTilEnPrins-ØnskerNr2<3 Skrevet 14. mai 2011 #2 Skrevet 14. mai 2011 Er ikke det bare bra da ? Går stort sett greit når du legger han, og kjempe greit når pappaen legger han Da kan dere jo bytte på Her i huset har jeg lagt lillemann siden han var 2 mnd gammel, han er snart 8mnd nå! Blir spetakkel uten like hvis pappaen skal legge han! Han hyler bare han ser pappen komme inn på soverommet når vi holder på med leggingen. Slitsomt! Ville bare nytt det jeg, at pappaen får lov å legge
LiMette og lillegutt Skrevet 14. mai 2011 Forfatter #3 Skrevet 14. mai 2011 Sier jo ikke at det ikke er bra, det hadde vært utrolig kjipt om jeg MÅTTE legge hver kveld fordi pappaen ikke fikk lov. Men man må da kunne føle seg litt bortkommen når pappaen som tilbringer svært lite tid med han i forhold til meg får det til med en gang, og attpåtil slenger ut en kommentar på at jeg er rar som blir sliten. Han er jo ikke her når lillegutt holder på som verst. Men er vel derfor han ikke skjønner det. Dessuten er det vanskelig å bytte på når far i huset har så mye annet på gang, så blir stort sett meg som tar støyten når det er noe. Var ikke meninga å virke utakknemlig, men er litt sliten da.
InsomNina Skrevet 14. mai 2011 #4 Skrevet 14. mai 2011 Forstår deg kjempegodt, jeg. Såååå utgjort, selv om det selvfølgelig er bra at det gikk så greit for pappan og legge ham. Men han kunne spart seg kommentaren da. Her i huset må vi begge igjennom litt klaging i leggetiden. Men i helgene er pappan snill og tar noen timer på morgenen så jeg kan sove litt lenger. Hun er stort sett en blid og snill unge, særlig om morgenene. Og da kan han komme med kommentarer som: Åh, hun er så enkel å ha med å gjøre. Bare snill og blid, skulle ønske jeg fikk være hjemme med henne hver dag! Akkurat som om de få timene han har henne alene er representative for hele dager med fullt ansvar. Mannfolk!
LiMette og lillegutt Skrevet 14. mai 2011 Forfatter #5 Skrevet 14. mai 2011 Hehe, nettopp! "Gleder meg til det er jeg som skal ha ferie (?) og bare være hjemme hele dagen jeg!" Det kan nok virke som om disse mannfolka ikke alltid vet hva vi driver med hele dagen. Det er ikke nok stimuli for en baby å sitte på fanget foran dataen i mange timer, det tar det nok ikke så lang tid før han skjønner;)
littlefairy Skrevet 15. mai 2011 #6 Skrevet 15. mai 2011 Haha tyypisk! Igår dro jeg ut med jentene (drakk ikke) amma før jeg dro, så skulle far legge for første gang på leenge... han blei med meg inn kvelden før for å liksom se hvordan jeg gjorde det, da lillegutt styrer litt og sutrer litt før han sovner (og mister smokken etc) men går veldig greit som regel, men da var det selvfølgelig grining og masse greier så ingenting blei som det pleier egentlig. Men uansett, igår når far la han så sa han ikke et pip! fikk smokk en gang og så sovna han uten et knyst hehehe... syns det var veldig bra, men samtidig så får man liksom det blikket "var det ikke værre enn det her"... Haha, og så den dataen er jeg såå lei av! Er nesten så jeg ikke vil dra bort fordi jeg redd baby bare skal få sitte ved siden av pappaen på pc'en liksom... veldig morsomt... hehe, men ja sant som du sier, sikkert ikke lang tid før de skjønner det må litt mer til
Nagilimia Skrevet 15. mai 2011 #7 Skrevet 15. mai 2011 Dette kunne vært mitt innlegg! Vi har det helt likt... Ergo legger pappaen så fort han har mulighet. Orker ikke ta meg nær av mini, men kunne tenkt meg litt forståelse da, men den får jeg heller hente et annet sted... Skulle bare mangle at pappaen ikke legger når det edr han som får minst bråk
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå