Smil123 Skrevet 14. mai 2011 #1 Skrevet 14. mai 2011 Muligens dumt spørsmål, men noen som kan forklare meg hvorfor det ikke er bra at babyer ser på tv??
Hybelkanina Skrevet 14. mai 2011 #2 Skrevet 14. mai 2011 Visste du ikke at de kan bli firkantet i øynene? ;o) Nei det er noen som mener at babyer kan bli stresset av for mye støy og flakkende bilder og at det igjen kan gå utover søvnen. Sønnen min var rene tv-slaven da han var helt liten, det virker ikke som om han har tatt skade av det. Jeg var bare obs på aldri å sette ham i vippestolen foran tv'en slik at han ikke hadde noe valg, men han snudde seg gjerne uansett mot tv'en når den stod på. Nå er han 11 mnd og er helt uinteressert i tv, alt annet er mye mer spennende.
MammaTilEnPrins-ØnskerNr2<3 Skrevet 14. mai 2011 #3 Skrevet 14. mai 2011 Her står tvn på store deler av dagen når vi er hjemme , og min gutt på 7,5 mnd kunne ikke vært mindre interessert i den.. den eneste han vil se på er drømmehagen, det er helt merkelig, da sitter han som klistret til skjermen! Ingenting annet er gøy, bare hinkel pinkel og hoppsideisi Har hørt, som hun over her, at tv kan være veldig stressende for babyer, at det blir mange inntrykk å tolke, masse bilder og masse lyd, at de blir fort slitne og får dårlig søvn.. DET har jeg ikke merket noe til her hvertfall, gutten min er en veldig lite stresset baby, og han sover 13-14 timer i strekk om nettene. Jeg bruker faktisk drømmehagen som barnevakt to ganger om dagen ca.. den ene gangen er etter jeg har dusja, og for å få sminket meg i ro, setter jeg på drømmehagen.. den andre gangen er når jeg og pappaen spiser middag.. hvis guttungen ikke spiser samtidig med oss, setter vi på drømmehagen for å få matro Vi setter han selvfølgelig ikke i en vippestol foran tvn.. vi setter han på lekematta, så kan han selv velge om han vil leke eller se på drømmehagen.. sistnevnte er det mest populære Tror neppe det er farlig at babyen ser litt på tv innimellom, men alt med måte
Lillespiren<3 Skrevet 14. mai 2011 #4 Skrevet 14. mai 2011 Haha. Hva er drømmehagen? Når og hvilken kanal?
<3 duracellkanin <3 Skrevet 14. mai 2011 #5 Skrevet 14. mai 2011 her er også tv'n på stort sett hele tiden.. og gutten vriiiiir seg mot den hele tiden.. og spreller og smiler ti den merker også at han blir mer urolig uten den.. siden det er bare meg og han her så blir det nok for stille uten tv'n. jeg snakker jo masse med han.. men det er begrenset hvor mye man klarer å snakke med en baby på en dag.. hadde jeg skulle snakket med ham hele tiden så hadde jeg blitt gal tror jeg når det er drømmehagen eller teletubbies på tv ligger han og GLOR!! da smiler han og ler og prater! helt anderledes enn på andre programmer..og han er bra tre måneder. :S men men. jeg legger ham jo ikke foran tv'n for at han skal se den. men vi bor trangt og kan liksom ikke legge ham på rommet hele dagen heller ser ikke ut som han tar skade av det i allefall de har nå ikke sagt noe på helsestasjonen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå