Gå til innhold

Tips til å få bebisen til å bli glad i smokken?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi er litt over to uker. Hun tar smokken sånn innimellom, men den er liksom ikke bra nok hele tiden.

Hvordan har dere fått barna til å bli glad i smokken? Kommer det etter hvert?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har nok ingen råd til deg, men lurer litt på hvorfor vil du hat hun skal ha smokk? jeg er veldig glad for at vår lille på 3 uker ikke trenger smokk =)

Skrevet

Fordi hun har et stort sugebehov, og jeg ikke er noe glad i å bli brukt som smokk.

Skrevet

Ja da forstår jeg :)

Du får prøve smokker.

Vet flere som har prøvt mange forskjellige før babyen har funnet en type h*n liker.

Skrevet

Jeg lurer på akkurat det samme! Jenta mi er 3 uker nå..og hun bruker meg som smokk. Noe jeg ikke ønsker.. Jeg prøver meg frem med ulike sorter...og så dypper jeg dem litt i kokt sukkervann :) Hun tar den innimellom, mens hun brekker seg andre ganger.

Lykke til!

Skrevet

Dere må gjøre det dere kan for å gjøre smokken populær! Gutten min hadde også et stort sugebehov og det har han fortsatt nå når han snart er 6 mnd. Men jeg fikk høre at man burde ikkje begynne med smokk før de var 6 uker gammel... Sludder og vås!!! Begynn så snart de har taket på ammingen! Min vil fortsatt ikke ha smokken og dvs jeg at forblir en menneskelig smokk!!

Tips jeg fikk idag: Ha litt malt på smokken! Det skal prøves på mandag!!

Skrevet

Jenta mi var heller ikke noe glad i smokken i begynnelsen, men vi bare fortsatte å gi den til henne til hun til slutt godtok den. Det begynte med at hun godta å ha den selv om hun ikke var overbegeistret for den, hun godtok den mer og mer og til slutt ble den god. Hun har egentlig aldri hatt et enormt suttebehov, men jeg var ganske bestemt på at jeg ville at hun skulle ha smokk allikevel. Barn som bruker smokk har en trøst og en trygghet i smokken, jeg har vært borti flere barn som ikke brukte smokk og de var mye vanskeligere å få til å roe seg, hvertfall hos meg som ikke var forelder. Jenta mi er snart 4 mnd nå og hun må ha smokk og koseklut når hun skal sove, men når hun er våken er hun ikke interessert i den. Så jeg foreslår å bare prøve, prøve og prøve igjen...

Skrevet

Når ga du henne smokken for å venne henne til den da? Kun når hun skulle sove, eller ellers på dagen også? Og hvor lang tid tok det fra du begynte å prøve smokken til hun syns den var kos?

Skrevet

sønnen min skal begynne i bhg så alt for tidlig, så jeg vil veldig gjerne at han skal ha noe trøst/kos i noe annet enn bare brystet.. SÅ her har smokketilvenning tatt snart 4,5 mndr, og han har så vidt begynt å skjønne det.. men kun ved soving..

Skrevet

Prøv litt forskjellige smokker.

Minien min tar kun avent og mam-smokker. Resten kan jeg bare drite i :P

Skrevet

min erfaring er at det er utrolig kjekt med den smokken etterhvert, ved nattevåking, trøtthet osv...så jeg prøvde og prøvde og prøvde....ga meg aldri...og tilslutt vil hun ha den! men det tok en stund altså. (mange uker)

Skrevet

Hun tar smokken, når hun har lyst, og kan godt sutte på den en stund. Men, hun roer seg liksom ikke med den enda. Den er bra nok en stund, men så Spytter hun den ut, og da nytter det ikke å putte den inn igjen.

Men, ser at det er fler av dere som har brukt tid på smokketilvenninga, så skal ikke gi meg.

Er "cluet" bare og fortsette å gi henne smokken? Hvor ofte og når gir/ ga dere smokken i tilvenninga?

Skrevet

Jeg ga henne smokken kun når hun skulle sove om kvelden. Hun spyttet den ut, jeg puttet den inn, hun spyttet den ut, jeg puttet den inn osv... Følte meg jo litt slem der og da siden hun egentlig ikke ville ha den, men etter hvert sovnet hun med den i munnen og ble vant til den. Husker ikke helt hvor lang tid det tok før det ble en trøst, noen uker kanskje. Siden smokken er bra nok en stund ville jeg bare fortsatt og gi den.

Jeg har hele tiden vært ganske bestemt på at smokken kun er til soving og trøst, noe som funker fint, hun er ikke interessert i den når hun er våken og blid. Er flere som på død og liv skal putte den smokken inn i munnen på henne selv om hun ligger og smiler, skjønner ikke det jeg....

Gjest poäng har fått baby <3
Skrevet

Jeg prøvde alle slags varianter. Som helt liten, slik din er, så likte han best mini-smokken til Mam som kjøpes på apoteket. Den er fra 0-2 måneder.

Når han vokste til så viste det seg at han vil helt ha Bambino-smokker, eller evt Nuk i silikon. Han vil ikke ha latex eller andre smokker med rett fasong.

Jeg fikk ham til å godta smokken med å prøve litt og litt hver dag. Men min andre sønn godtok aldri smokken og etter seks måneder ga jeg opp. Ikke alle barn som vil ha smokk når mamma har noe mye bedre...;)

Skrevet

Jenta vår på snart 3 mnd bruker smokk, men det varierer litt om hun vil ha den. Har hun feks en rap som ikke har kommet opp brekker hun seg av smokken. Andre ganger kan hun spytte den ut gjentatte ganger. Da putter vi den inn igjen, og etter noen ganger ut/inn så sitter den plutselig og da VIL hun ha den. Vi har kun gitt smokk når hun er trøtt og skal sove. Sønnen vår var veldig fan av smokken fra dag en, mens jenta vår ikke har vært fullt så lett å overbevise. Vi har likevel forsøkt og forsøkt, og nå bruker hun den alltid når hun skal sove. Smokk er genialt ;-)

Skrevet

Har ikke lest svarene dine, men prøv NUK smokker. Eneste som fungerer her. De andre blir spyttet ut...

Skrevet

her har gutten egentlig alltid villet ha smokken. men i begynnelsen mistet han den ofte fordi han ikke forstod helt hvordan han skulle suge på den..

det jeg gjorde var at når han hadde fått tak på den så dro jeg bittelitt i den slik at han måtte suge for å ikke miste den.. dette funket tydeligvis.. for etter jeg hadde gjort dette noen ganger så mistet han den ikke mer..

kan jo hende at det kan funke for dere også..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...