Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har blid og fornøyd tatt min daglige kapsel med omega 3, og følt meg riktig så flink. Så la jeg plutselig merke til her om dagen at anbefalt dose var 2 til 6 kapsler om dagen! Og jeg som bare har tatt en. Nå har jeg økt dosen til to om gangen, synes det er så dyrt at jeg tror jeg holder meg til det. : )

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143227169-husker-dere-%C3%A5-ta-nok-omega-3/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Eg ha fått beskjed frå min fastlege som har tre barns sjølv frå før og ta minst mulig av alle typer tablettar. Eg har tatt folsyre fram til uke 12, og ho ville at eg ikkje skulle ta omega 3 og 6. Viss ein har eit normalt sunt kosthold med middag , frukt, grønnsaker, mjølkeprodukter kvar dag og fisk 2- 3 gonger i uka er det godt nok. Når eg fekk mitt første barn for snart 6 år siden, var det ikkje snakk om omega 3 og fettsyrer. Har dere fått beskjed frå legen om at dere burde ta det?

Det eneste de anbefaler er vel Omega 3. Selv om du spiser fisk 2-3 ganger i uka får vi egentlig for lite. Må være FET fisk da, og det er kun laks, ørret, makrell og sardiner.

Det er bra gir utviklingen av hjernen til barnet.

Men det betyr IKKE at babyen ikke utvikler seg normalt om du ikke tar det;)

Er ikke så mange år siden disse anbefalingene kom. Brukte verken folat eller Omega 3 da jeg fikk nr 1, og han er helt normal:)

Så rart at ikke alle leger og jormødre opplyser om det da!!!!

Er det for seint, er liksom "skaden" skjedd nå når jeg er fullgått 30 uker... eller kan jeg starte med det noe med hensikt for å utvikle hjernen...

Har ikke tatt det med mine andre 2 barn heller... og de er smarte og oppegående de...

Jeg kjøper Alt-i-ett kosttilskudd for gravide og ammende. Der er alt jeg trenger av vitaminer og tilskudd. Godt å vite at jeg får i meg nok, da ikke matlysten alltid er helt på topp. Denne pakken er ikke dyr, og det er remser som man tar hver kveld. Genialt spør du meg :)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...