Sweet tooth Skrevet 14. mai 2011 #1 Del Skrevet 14. mai 2011 Hei, I går og i dag har jeg begynt å blø, ca. i begynnelsen av uke 5, og har da tydeligvis opplevd en kjemisk graviditet/tidlig spontanabort. Selv om jeg er glad for at det skjedde såpass tidlig, og sorgen er lettere da, så er jeg trist og føler meg svimmel mv. Dette var et veldig merkelig nesten-svangerskap, med sympotomer veldig veldig tidlig, så føler jeg har gått og ventet på å passere IKM i laaang tid. I går merket jeg til og med at jeg har fått lit melk i brystene, i tilegg til en haug med andre symptomer. Men hadde en mistanske om at ting ikke gikk rett vei, da jeg forrige helg plutselig merket at jeg fikk litt mer overskudd/mistet litt symptomre. Men følte at det kom tiltake noen dager senere, og var egentlig temmelig overbevist om at det skulle gå bra denne gangen. Er så heldig å ha to barn fra før, men har opplevd en SA tidligere i uke 8. Hadde en god del komplikasjoner i mitt forrige svangerkskap, med blødninger mm, men alt gikk bra til slutt. Er nå redd for at ettersom jeg begynner å bli eldre, nå 38, vil ha problemer med å lage ett tredje barn, og vil oppleve flere SA ol. Er jo temelig slitsomt å gå igjennom slike prosesser, selvom det er verdt det hvis det går bra til slutt. Og så blir det jo en litt ensom sorg + "svangerskap", ettersom det kun er mannen min som vet om det. Hadde et stort håp om å se en tydelig positiv graviditetstest denne helgen (har kun hatt veeeeldig svake) så jeg kunne fortelle det til foreldrene mine, som jeghar et veldig godt og nært forhold til. Men har ikke lyst til å fortelle det nå. Da vi lde bare gå og bekymre seg, og lure på når jeg blir gravid igjen. Pluss at jeg tror de vil bekymre seg litt over at vi overhodet lager et barn til, for vi har jo endel fra før meg to barn, hus som trenger mye oppussing mv. Hadde derfor "drømt" om å kunne servere nyheten når jeg var over den værste kneika, og kanskje sett et bankene hjerte, så vi kunne glede oss sammen, og evnt. dele sorgen sammen. Er det noen andre her som har opplevd kjemisk graviditet? Har dere diskutert med legen deres om dere bør vente med å prøve igjen til det har gått en vanlig mensturasjonssyklus? Er litt fristet til å prøve igjen med en gang, for vet jo ikke hvor lang tid dette vil ta, og da har jeg sommeren til å gå og føle meg uggen og i dårlig form hvis jeg er så heldig å bli gravid igjen :-) Lykke til alle sammen. Godt vi har dette forumet til å dele tanker og erfaringer. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143227013-kjemisk-graviditet-tidlig-spontanabort/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå