MissSofie - Jente09Baby11 Skrevet 14. mai 2011 #1 Del Skrevet 14. mai 2011 Ala er 5,5 uker nå. Jeg fullammet til hun var 3 uker og pumpet 4-5 ganger daglig i 4-6 dager(fikk da ut 70-100 ml totalt på begge brystene). Så slutta jeg helt. Jeg slutta å amme pga Alva var totalt misfornøyd med puppen ble aldri mett og jeg ammet hver 2. time til hver halvtime hele døgnet i 2 uker uten at jeg fikk mer melk eller hun var mer fonøyd. Puppene føltes tomme ut hele tiden, også selv om det gikk fler timer uten amming. Etterhvert ble Alva så frustrert ved puppen at hun sugde dårligere og jeg fikk brystbetennelse og deretter soppinfeksjon. Da orka jeg ikke å pumpe mer engang! Gikk en uke uten å pumpe i det hele tatt. Men siste uka har jeg pumpa igjen, ca 3 ganger daglig. For NEKTER å gi opp helt og har fått igjen motivasjonen for fullt! Har ingen store håp om å fullamme, men håper å kunne delamme iallefall:) Desverre kan jeg ikke drive å pumpe masse på dagtid og natta, for hun har kolikk og sover kjempe dårlig om natten og er urolig på dagen. Så jeg MÅ få den søvnen jeg har mulighet til. Men å gi pupp før flaske er jo mye lettere og noe jeg kan prøve Så idag har jeg begynt å tilby puppen igjen, hun har KUN fått flaske i 2 uker så blir jo ganske frustrert ved puppen. Men får hun til å suge 2-5 min på hver pupp før flaska hvert måltid. Selv om hun er frustrert har hun noen korte gode sugeperioder og da hører jeg hun svelger. Frem til nå har hun spist hver 3-4 time på dagen og da 130-170 ml mme. De to gangene jeg har gitt pupp nå har hun spist 50 ml og andre gangen 100 ml etter pupp(slipper da flaska og er mett). Blir sulten litt fortere enn vanlig igjen da. Så er det da tegn på at hun får i seg en del hos meg eller er det kanskje at hun blir så sliten av suginga hos meg at hun ikke orker å spise så mye? Når jeg har pumpet de siste dagene har jeg fått ut totalt 20-30 ml etter 5-10 min pumping på hver pupp. Så har jo KJEMPE lite melk. Kan dette gå? Eller vil det bli for mye arbeid? Burde jeg kanskje droppe det hele? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143226957-hjelp-ang-begynne-%C3%A5-amme-igjenf%C3%A5-opp-melkeproduksjonen-er-det-mulig/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillenims Skrevet 16. mai 2011 #2 Del Skrevet 16. mai 2011 Jeg anbefaler at du kontakter Ammehjelpen og ber om hjelp. Send en epost og nevn at du gjerne vil komme i kontakt med en ammehjelper med erfaring i relaktasjon. Se http://ammehjelpen.no/fa-ammehjelp Artikkel om reetablering av amming: http://ammehjelpen.no/artikkel/63/Begynne-a-amme-igjen-etter-ammeslutt Generelt er det lurt å starte med å amme til måltider der både hun og du er opplagt. Du kan håndmelke slik at melka begynner å komme før du legger henne til, da vil hun få melk med en gang hun suger, slik som med flaska. Prøv å la henne ligge litt lenger for hver gang, og legg henne gjerne til flere ganger i samme måltid, altså bytt side når hun er "ferdig" og gjenta dette et par ganger, gjern ei 20 minutter tilsammen (dersom hun vil). Nattamming vil helt sikkert være lurt, siden melkeproduksjonen er høyere da, og amminga i seg selv stimulerer den. Har du forsøkt å samesove, med henne i deres seng? Da slipper du kanskje våkne så veldig for å amme. Det er garantert MYE bedre enn å pumpe om natta iallfall At hun blir raskere sulten etter ammingene kan være fordi morsmelk er mye mer lettfordøyelig enn MME. I tillegg kan det hende hun synes det er så koslig at hun vil ha mer Mengden melk du klarer pumpe ut er ingen god indikasjon på hvor mye melk du har (selv om det kan si en del når du kun har pumpet en stund). Om du skal fortsette å pumpe, anbefaler jeg en elektrisk dobbelpumpe, og å bruke den i minst 10 minutter hver gang (ideelt sett hver 3. time). Lykke til!! Bare spør mer om du har flere spørsmål. Jeg er ammehjelper, og har fullpumpet i 3 mnd. Imidlertid har jeg ikke erfaring med reetablering av amming slik du prøver på, derfor anbefaler jeg at du kontakter Ammehjelpen slik at de finner noen som har mer erfaring med dette Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143226957-hjelp-ang-begynne-%C3%A5-amme-igjenf%C3%A5-opp-melkeproduksjonen-er-det-mulig/#findComment-143234299 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå