Gå til innhold

Hjelp! Syk før avsluttende eksamen i bachelorgraden, har søkt master. Hva nå??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tar en fri master, der jeg selv setter sammen emnene. Har 90 studiepoeng i norsk innbakt i graden, og har på grunnlag av det søkt master i nordisk ved et universitet.

Nå har jeg blitt skikkelig syk, med feber, kvalme, hele pakken. På mandag har jeg siste eksamen, som vil gi meg de siste poengene til å få en bachelorgrad. Ikke i norsk, men i et breddefag.

Hva skjer dersom jeg ikke klarer å ta eksamen? Da må jeg vel ta den til høsten, og da har jeg jo ikke en fullført bachelor, som er kravet for å komme med i masterprogrammet.

Vet noen om jeg faktisk vil måtte utsette hele utdannelsen min ett år dersom jeg ikke blir bedre? Har aldri vært syk på en eksamen før, og nå klarer jeg knapt å skrive! :/

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da skaffer du legeerklæring og konter på den ene eksamen, tidlig på høststemesteret. Sjekk med studieavd. på ditt universitet.

Skrevet

Så da vil jeg allikevel kunne få plass på masterprogrammet? Skulle gjerne ringt universitetet, men ingen er der på lørdag, og eksamen er på mandag!

HI

Skrevet

Nei, fristen for å sende inn vitnemål for betinget opptak går ut før du får konte, så du må nok utsette masterstudiene dine eller peise på med paracet, ibux og nesedråper og ta eksamen på mandag. God bedring og lykke til med masterstudiene dine! Du klarer å gjennomføre på mandag, vet du. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...