Ella <3skatten min<3 Skrevet 14. mai 2011 #1 Skrevet 14. mai 2011 Har en datter på 4,5 mnd. Fra hun var 10 uker gammel har hun vært plaget av atopisk eksem. Smører med kortisonkremer når utbruddene er på det verste, og med fuktighetskrem x 2 pr døgn hver dag. Vi har to hunder av rasen golden retriver - og har jo lest at hund kan påvirke eksemen, men at den ikke bestandig er årsaken. Noen som har noe erfaring på dette punktet ? Synes hele situasjonen er så vanskelig og sår, ville vært ufattelig vondt å måtte gi bort hundene, men samtidig så vil vi jo gjøre det vi kan for å lette situasjonen for vesla. Må jo legge til at vi skal til spesialist første uka i juni, men det føles så lenge til, Hun har hatt en episode med noe som hørtes ut som falsk krupp, og hoster innimellom en høy, bjeffende/rallende hoste, uten noen form for symptomer på forkjølelse (så jeg tenker jo astma/ sensitive luftveier). Uff....
suzi70 Skrevet 14. mai 2011 #2 Skrevet 14. mai 2011 Jeg har hatt atopisk eksem da jeg fra jeg var liten og vi har ikke hatt hund. Har aldri merket at det har blitt værre når jeg har vært sammen med hunder heller.. Håper det går bra!
enits40 Skrevet 15. mai 2011 #3 Skrevet 15. mai 2011 Jeg kjenner heller ikke til noen sånn sammenheng...
Nat27 Skrevet 16. mai 2011 #4 Skrevet 16. mai 2011 Her har vi ikke merket noen forskjell til eller fra. Datteren min hadde fæl eksem og vi hadde ikke hund. Så gikk eksemet over da hun ble litt eldre. Vi fikk hund etterhvert og huden hennes ble ikke hverken bedre eller verre. Når vi fikk lillegutt for snart 7 mnd siden hadde vi ikke hund. Han har også atopisk hud og har så langt hatt 2 utbrudd. Vi fikk ny valp nå når han var 4,5 mnd og han har ikke hatt endringer i huden etter at valpen kom i hus.. Men det er jo noe med det at når man er atopiker er dette noe som ligger ganske nærme astma og slike ting. Leste en gang at atopisk eksem aldri går over, men at det kan utvikle seg til andre allergier etterhvert som barna blir eldre, eksempelvis matallergier og astma sto det. Jeg er ingen ekspert og vet ikke hvor mye det er i dette da..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå