Spinella Skrevet 13. mai 2011 #1 Skrevet 13. mai 2011 Ok, nå føler jeg meg litt rådvill. Jenta mi plages sånn med tett nese. Den tettes igjen av STORE tørre busemenn, og jeg mener at de fullstendig tetter igjen nesegangene hennes. Når jeg når tak i dem med fingrene fjerner jeg dem, men av og til sitter de for lang inn. Da har jeg (men skikkelig dårlig samvittighet) brukt en pinsett og nappet de ut med denne. Men da blir hun kjempesint og lei seg, og det skjønner jeg, ikke noe godt å få en pinsett opp igjennom nesa. Men hun får jo ikke puste, og hun er helt avhengig av smokken sin, så da fungerer det jo dårlig å være tett i nesa. Har prøvd en sånn nesesuger, men tørre busemenn sitter jo bom fast. Hva gjør jeg? Noen med erfaringer? Tror dere saltvann fungerer på tørre busemenn?
<3 duracellkanin <3 Skrevet 13. mai 2011 #2 Skrevet 13. mai 2011 hvor gammel er hun? har du melk? ¨morsmelk skal jo hjelpe mot så mye.. jeg fikk tips om å dryppe litt morsmelk i nesen når gutten var snørrete.. tenkte kanskje det kunne løsne de opp litt også? verdt et forsøk Lykke til!
Spinella Skrevet 13. mai 2011 Forfatter #3 Skrevet 13. mai 2011 Hun er sju månder, og her er det MME for alle pengene. Så ikke noe melk nei. Men har som sagt tenkt på saltvann, om det kan løse opp litt. Men snørret er så tørt, ihvertfall det som er i selve nesa. Og når jeg drar ut busemennene så er de lange (ca 1 - 1,5 cm) og det er tydelig at de har gått langt inn i nesa og hindret pusten hennes. Mannen min mente vi kunne bruke nesehorn for å skylle nesa, men jeg har aldri brukt det selv, og aner ikke hvordan det brukes.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå