Vår-tur-snart? Skrevet 13. mai 2011 #1 Skrevet 13. mai 2011 Fikk den dårlige nyheten i dag.. Flere her som har en mann som har påvist dårlig sædkvalitet? Hva nå....? Vet ikke tallene på testen enda, men legen ringte og fortalte at det var dårlig kvalitet og han snakket om ivf. Han kunne visst ikke si noe om vi ville klare det selv eller ikke. Mange av mine venninner/bekjente har nettopp fått barn eller har i magen. Nå har jeg bare lyst til å gråte når jeg ser de har lagt ut bilder av barna/magen på facebook osv.. Egentlig har jeg lyst til å gråte hele tiden men når jeg ser babyer og babymager over alt renner det nesten over.. Noen som kjenner seg igjen og kanskje har noen tips til å klare det både på den ene og andre måten..? Jeg kjenner jeg er nær et lite sammenbrudd men prøver være så sterk jeg kan for å ikke gjøre det verre for mannen...
Trollmora86 - to fine gutter Skrevet 14. mai 2011 #2 Skrevet 14. mai 2011 Jeg vet om ett par stykker som har dårlig sædkvalitet sånn at de ikke har klart å bli gravid på egenhånd. En av de har akkurat vært på ivf der de har satt inn et befruktet egg. Mannen har levert sæd, og de har plukket ut friske sædceller og befruktet egget og satt det inn igjen. Da er visst sjansen mye større for at det går bra, og jeg tror mange lykkes på denne måten. Håper dere lykkes også. Alt håp er ikke ute, og dere må bare fortsette å prøve frem til et evt ivf-forsøk. Maksimere mulighetene. Lykke til!
hippimamma Skrevet 15. mai 2011 #4 Skrevet 15. mai 2011 Fikk klump i halsen av og lese innlegget ditt. Vi gikk og sjekke oss etter og ha vært uten prevensjon i nesten 4 år, da fikk vi vite at sambo har nedsatt svømmere. Jeg var helt knust, men det var jo ikke han sin skyld. Måtte bite i det sure eple og sette oss på venteliste til ivf. Vi glemte og spør hvor mange som var dyktige. Samme mnd som vi fikk den triste beskjed at vi mest sannsynlig behøvde ivf dro vi på ferie til NY, det Fikk tankene på noe annet. Lite visste jeg at det jeg trodde var tr var festeblødning. Hver dag som gikk ble jeg mer og mer kvalm. Da måtte jeg kjøpe cb g test! Den viste positiv! Nå vet vi at sjangsen for og bli gravid igjen MÅ skje dagen jeg har el. Dessverre mistet jeg nr 2 nylig. Nå skal jeg ønske sommeren velkommen og ny spire etter sommer :-) masse lykke til! Ivf er ikke verdensundergang
Vår-tur-snart? Skrevet 16. mai 2011 Forfatter #5 Skrevet 16. mai 2011 Trist at flere er i samme situasjon men godt å se at andre har klart det selv om det har sett mørkt ut! Siden jeg ikke vet hvor ille disse tallene var så er jeg spent på å se resultatene svart på hvitt. Samboer sa at legen hadde sagt at han ikke var steril men at kvaliteten var dårlig. I og med at han tok opp ivf med en gang frykter jeg at det ikke ser særlig bra ut. Men vi gir oss ikke og fortsetter å bruke cb monitor. Vurderer å ta en pause i prøvingen et par mnd, men samtidig føler jeg at om dette fremdeles kan ta lang tid bør vi ikke la noen sjanse/pp gå ifra oss!
Flutili Skrevet 16. mai 2011 #6 Skrevet 16. mai 2011 Her har og mannen dårlig sædkvalitet. Testet det da det gikk mnd etter mnd uten resultat, og samme mnd som vi fikk svar på prøvene om sæden, så fikk jeg faktisk positiv test...Nå vet ikke jeg heller tallene, men fikk beskjed om at han hadde få og dårlige svømmere. Nå er barnet vårt 5 mnd, men vi har begynt å prøve igjen alerede, vis det da tar lang tid denne gangen og...
sonja77 Skrevet 18. august 2011 #7 Skrevet 18. august 2011 Har fått samme svar. normalen er 25mill og han har 8,5mill, det var lite, men de som var var visstnok gode svømmere.. er veldig spent på veien videre...Men jeg er jo ikke utredet annet enn blodprøver og vanlig gyn us. så veldig spent på hva som skjer nå, om det blir rett i gang med opplegg, eller om det blir hormoner og utprøving selv først.
Trilletrill Skrevet 18. august 2011 #8 Skrevet 18. august 2011 Vet om flere som har fått prøverørs barn! Fult mulig å få bebis sånn og MANGE har det sånn. Se det positive i at dere nå idet minste vet hva som er problemet og kan starte prosessen med å komme dere videre.
Roselilly Skrevet 18. august 2011 #9 Skrevet 18. august 2011 Jeg kjenner et par som i dag har tre barn til tross for at han hadde dårlig sædkvalitet. Med litt hjelp så satt de! )
Solsikken73 Skrevet 20. august 2011 #10 Skrevet 20. august 2011 Hei! Min mann har nedsatt kvalitet. Var gjennom tre ivf forsøk uten å lykkes. I dag har vi to herlige barn laget helt uten hjelp. Ikke gi opp. Plutselig så sitter den:) Ønsker deg lykke til!
Lykke85 des11 Skrevet 21. august 2011 #11 Skrevet 21. august 2011 Vi var klar over dårlig kvalitet før vi igangsatte prøvingen. Pga jeg var redd og fortvilet ble det tatt ny prøve ca to mnd etter at vi startet prøvingen. Jeg ble gravid i mnd 3 før de nedslående resultatene forelå. Prøven var mye dårligere enn den som ble tatt lenge før jeg sluttet på pillene. Det sto sort på hvitt at resultatene indikerte redusert fruktbarhet og et evnt behov for assistert befruktning.......så ikke gi opp.... Det er mulig...Nå er jeg allerede i uke 23...
hejdi Skrevet 21. august 2011 #12 Skrevet 21. august 2011 Heisann! Jeg har to vennepar hvor mannen fikk påvist dårlig sædkvalitet. Begge to ble gravide ETTER de fikk det påvist Jeg tenkte kanskje at nå "slappet de av" litt. Det er noe med at når man ikke forventer å bli gravid, så skjer det? Av og til i allefall.. Ellers har jeg lite kunnskap på det området.. Bare sett med egne øyne , at det KAN gå rette veien likevel.. Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå