førstegang...1 Skrevet 13. mai 2011 #1 Skrevet 13. mai 2011 Klarer ikke å få i mini vann. Bare bittelitt. Det er jo veldig varm og tenker hun trenger veske. Vet jo at hun får mye gjennom mat og mme, men hoder dette? Hun er 9 måneder, går det gleit om hun ikke får i seg vann??
Livsnytermamma Skrevet 13. mai 2011 #2 Skrevet 13. mai 2011 Hei Jeg har en sønn på 9 mnd som digger vann! Men hvis du gir drikke til grøten feks, vil hun ikke ha noe drikke? Eller som tørstedrikk? Har hørt noen tips som feks gi av vanlig glass, at det er gøyere liksom og at hun kanskje da får smaken på vann. Gir du annen drikke enn vann som hun kanskje er vant til utenom melk?
førstegang...1 Skrevet 13. mai 2011 Forfatter #3 Skrevet 13. mai 2011 Gir bare mme som drikke, og har prøvd med vann i mange måneder. Får i henne litt men er rett og slett ikke innteresert. Prøver også forskjellige tidspunkt på dagen. Blir til at jeg gir mme etter grøten da hun ikke vil ha vann
Willy Wonka Skrevet 14. mai 2011 #4 Skrevet 14. mai 2011 vi får bare i vann hvis vi gir fra vanlig kopp eller Imsdahl flaske...hehe... Vann fra tutekopp eller tåteflaske er bannlyst tydeligvis, ikke interessert!!
Maddemor-1 gutt+1 jente:) Skrevet 15. mai 2011 #5 Skrevet 15. mai 2011 begynte når hun var 4-5 mnd med vann på tutkopp fordi hun NEKTET flaske, men ga henne sukkervan faktisk. Hun var totalt uintr, men plutselig en dag begynte hun å suge (2-3 mnd etter jeg introduserte sukkervann på tutkopp) og da gikk jeg rett over på vanlig vann og det er helt ok. Ga henne fra tutkopp, men tok vekk den gummiproppen på innsiden slik at hun fikk vann i munnen, men hun spyttet det rett ut igjen i 2-3 mnd før det plutselig var ok. Så det gjelder å ikke gi opp. Veldig fint å lære de å like vann og ikke bare mm eller mme tror jeg da.... Lykke til!
bitthen Skrevet 15. mai 2011 #6 Skrevet 15. mai 2011 Mini vil ikke ha vann. Blander pittelitt eplejuice eller nestlè- saft med masse vann. Da drikker han godt. Er ikke så begeistret for nan heller for tiden...
Nat27 Skrevet 16. mai 2011 #7 Skrevet 16. mai 2011 Jeg klarer ikke å få i småtten noe annen drikke enn mm/mme...Har prøvd siden han var 3 mnd! Nå er han straks 7 mnd.. Har prøvd glass, ulike kopper, flaske såklart, skjei, medisin sprøyte, men nei! VIL IKKE!! Spytter det ut, brekker seg, osv.. Har prøvd sukkervann, utvannet barnesaft, ikke utvannet barnesaft, kokt vann, friskt vann, lunkent vann, kaldt vann +++. Har ingen planer om å gi opp, det siste nye jeg prøver nå er mme som jeg blander tynnere og tynnere for hver dag. 2 uker med prøving uten hell enda.. Har ikke prøvd imsdal/olden flaske med sånn drikketut. Skal forsøke det i dag.. Litt usukret, utvannet eplejuice skal også prøves sporentreks! Har tenkt på juice, men har ikke villet introdusere for mye på en gang.. Hvis noen har flere tips tar jeg i mot med takk! Det er jo på tide at de drikker noe annet enn melk for tørsten, og straks er det sommer med mye varme...
Nikkamoren Skrevet 16. mai 2011 #8 Skrevet 16. mai 2011 Kanskje du kan prøve litt fenikkel i vannet og gi det lunkent? Min drikker litt lunken fenikkelte hvis hun får det i glass
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå