Gå til innhold

Modnings akupunktur? Noen som prøver?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har blitt anbefalt det av jordmoren min,og skal inn på time nå på Mandag.

Har prøvd det en gang tidligere,men han var absolutt ikke en god akupunktør,og han satte ikke noen av nålene på noen plasser jeg har hørt at andre gravide har fått dem.

Noen som har prøvd dette før? Og hatt noen effekt av det?

Ønsker så inderlig å ikke gå over tiden denne gang.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg lurer på det samme:) Er førstegangs og var på min første time på Mandag,skal på neste time nå den 16. Er 36 uker i dag og håper dette skal gjøre susen fordi jeg blir satt i gang hvis ikke fødsel skjer av seg selv til termin pga diabetes.

Jeg fikk nålene i ankler og legger.

Skrevet

Jeg fikk modnings/igangsettings/avslappningsakupunktur (ja en sånn fin mix) av en snill jordmor på sykehuset som så fortvilelsen i blikket mitt da hun fortalte at jeg ikke hadde åpning i d hele tatt, etter å ha hatt maserier i ett par døgn. Dette skulle få livmora mi til å slappe av, sa hun. Og jammen meg startet riene samme kveld! Ingen tvil om at det var akupunkturen som gjorde det.. ei uke før termin :)

Skrevet

Håper virkelig det har samme effekt på meg!!

Jeg har god tid enda,men orker ikke tanken på overtid og diger unge (forrige var 4690).

Skrevet

Ja jeg gjør dette! Har vært til modningsakupunktur et par ganger nå, og skal fortsette med det. Er nå i 38. uke.

Vil minne om at det er forskjell på modnings- og igangssettings akupunktur!

Skrevet

Jeg gikk sist gang, tror jeg gikk 3 ganger til sammen, kanskje det var 4? Uansett, første gangen hadde jeg masse vonde kynnere i etterkant, men de andre gangene kjente jeg ikke så mye. Siste gangen var 2 dager før termin og da fikk jeg nåler for å sette i gang fødselen, i alle fall sa hun at nå hadde hun gjort det hun kunne og hvis kroppen var KLAR så ville fødselen starte i løpet av 48 timer... Det gikk 46 timer så gikk vannet på morgenen termindagen, riene startet på kvelden og kl 12 dagen etter termin var hun ute :)

Skrevet

Jeg hadde akkupunktur etter å ha gått flere dager på overtid (6 dager tror jeg). Hun sa hun ikke ville sette igang fødselen, for hun vill ikke gjøre for "harde inngrep" mot kroppen min. Hun ville bare gjøre så jeg slappet mer av (hun sa noe om at hun ville frigjøre energi, sørge for at energien ikke var blokkert el..), og så trodde hun kroppen kom til å gjøre resten og at noe kom til å skje innen 48 timer. Og det gjorde det! Neste dag gråt jeg en masse.. en slags etterdønning tror jeg... Og så var jeg klar til å føde.. Høres sikkert litt rart ut, men jeg er overbevist om at det akkupunkturen som gjorde at jeg var klar til å føde. Jeg var så sliten og stresse (eldste mann hadde hatt noen omganger med omgangsjau og jeg hadde hatt minimalt med søvn) før jeg kom inn til henne. Hun satte nålene, og forlot rommet. Etter at hun forlot rommet kjente jeg masse energi som samlet seg rundt magen min, følte som om den struttet opp i luften, som om jeg skulle ta av ;D Helt absurd følelse! Jeg bare satt der og lo! Det er den eneste gangen jeg har forsøkt det, men jeg gjør det gjerne igjen!

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...