Prompeloff Skrevet 13. mai 2011 #1 Skrevet 13. mai 2011 Er gravid i uke 32+6 og etter kontroll hos jordmor i dag, er jeg blitt henvist til fødepoliklinikken for ny ultralyd. Symfysemålet ligger på 27 cm og er akkurat innenfor den nedre delen av det skraverte feltet. Jeg vet at dette er helt normal praksis og at mange blir sendt til ekstra kontroller, men likevel klarer jeg ikke å lavære og bekymre meg. Det hjelper heller ikke at det nå er helg samt at 17.mai står for tur, så jeg må gå ekstra lenge å bekymre meg. Huff.... jeg håper virkelig at alt står bra til med den lille prinsessa vår.
Skobligokk Skrevet 13. mai 2011 #2 Skrevet 13. mai 2011 Samme her! Men her er det ikke fordi sf-målet er for lavt, men at kurven har flatet litt ut, og at jeg selv ikke har gått opp i vekt i det siste. Alt annet er normalt, så jeg prøver å tenke at det sikkert ikke er noe galt, men det er utrolig hvor mye man kan bekymre seg allikevel! Håper bare innkallinga til ul kommer snart, så jeg slipper å bekymre meg så alt for lenge. Prinsessene våre har det sikkert helt fint, Auro84! :-)
Prompeloff Skrevet 13. mai 2011 Forfatter #3 Skrevet 13. mai 2011 Ja, det er vel det som har skjedd her og. At kurven har flatet litt ut. Jeg har selv gått opp 2 kg de siste 5 ukene, og JM mente at fosteret hadde vokst, men mindre enn forventet. Jeg vil heller ha en ultralyd for mye enn for lite. Jeg trøster meg og med at JM sannsynligvis hadde sendt oss rett til kontroll om hun mente at det var alvorlig. Nå får vi bare krysse fingrene og vente. Så lenge alt annet er normalt, virker alt å være i orden med prinsessene våre
StoltHønemor<3 Skrevet 13. mai 2011 #4 Skrevet 13. mai 2011 Hei. Jeg skjønner hva du går igjennom og jeg kan betrygge deg med at disse Sf-målene/diagrammene osv ikke er så nøye og det går ikke å sammenligne med andre. Jeg er 33+1 i dag, og jeg var på kontroll når jeg var 32+1. Gjett hva mitt Symfysemål var på.. 25 cm.. Jeg har vært på ekstra UL på sykehuset der jeg skal føde og var hos spesialist i går for å dobbeltsjekke. Han fortalte at han aldri brydde seg om disse målene.. Vi alle er forskjellige Jeg har gått opp tilsammen 9 kilo dette svangerskapet, og har en liten mage, og en normal baby i magen Slapp av, og ikke bekymre deg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå