Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

håper noen kan hjelpe meg litt her.. har ei lita frøken på 2 uker, som ikke vil roe seg idag, hun har så vidt sovet på dagen, bare i korte stunder av gangen ( 15-30 min) før hun våkner og bare sutrer. hun pleier vanligvis og sove MASSE på dagen(sånn omtrent hele tiden bortsett fra når hun våkner for mat), men ikke idag... hun vil absolutt ikke roe seg ned. prøvd å gi mat, og hun spiser til hun sovner ved puppen, og legger henne igjen, og da går det en liten stund, så er hun våken igjen og sutrer.

skjønner ikke hva jeg skal gjøre, hun må jo være kjempetrøtt?

tror jeg kan utelukke mageknip, for hun roer seg med en gang hun blir tatt opp, og om det skulle vært mageknip så har hun vel vondt når hun blir tatt opp også.. og hun viser ingen tegn til mageknip heller.

plis hjelp meg, er helt frustrert her nå..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fortvilende å ikke vite hva som er galt - og ikke minst at barnet ikke sover når en tenker det burde det.. Men kanskje jenta bare ønsker og trenger å være nær mamma og ha en dag liggende oppå deg? :-) Nå når poden min er 7 mnd og ikke ro i kroppen til sånt noe så synes jeg det høres sååå kos ut - men husker vagt at jeg hadde samme frustrasjon som deg på den tiden ;-)

Skrevet

Har du sjal til jenta di? Kanskje hun trenger å kjenne mor eller far, for å føle seg trygg akkurat da :) Med sjal går det an å bære rundt på den lille uten å bli for sliten. Og da sovner de så fint :) Min gjorde iallfall det. Men bæresele er vel litt tidlig å bruke enda hvis du har det.

Sikker på at det ikke er magen? Min hadde masse mageknip i starten uten at jeg egentlig skjønte det helt tror jeg. Hvis hun strammer eller trekker opp beina, gjør grimnaser i ansiktet osv er det tegn på mageknip. Min roet seg raskere i armene mine når hun hadde mageknip så kan være hvis hun bare har litt ubehag at hun slutter å skrike når du tar henne opp? I så fall ville jeg prøvd å gi to ml sukkervann (1 ss sukker på 1 dl kokende vann - så gir du 2 ml av dette som er ca 1-2 ts) Sukkervann i så små mengder er helt ufarlig, og dette har jeg fått anbefaling om å bruke av både sykehus og helsesøster. Og det hjelper spesielt godt hvis de bare har litt magevondt, for det hjelper med å roe tarmene, er litt smertestillende.

Skrevet

(ps- det så litt dramatisk ut med kokende vann, altså kokende for å røre ut sukkeret, men selvfølgelig avkjølt til kroppstemperatur når man gir sukkervannet)

Skrevet

Jeg tror også det er kos og nærhet. Mamma-kos hjelper oftest, men kan bli rimelig slitsomt for mamman i lengden.

Det kan ikke være at hun har økedøgn da? Tenker på at hun roer seg ved puppen. Du får prøve deg frem. Tar noen uker før man blir godt kjent med babyen sin :)

Skrevet

Høres helt normalt ut dette:) Mange babyer er avhengig av nærhet og kroppskontakt for å klare å holde seg sovende, og vil derfor våkne opp når de legges ned og merker at mamma er borte. Kan anbefale bæresjal på det sterkeste- det er både koselig og praktisk- man får hendene fri til å gjøre andre ting mens baby sover så søtt tett inntil mamman sin.

Anbefaler dette dersom du ikke ønsker å styre med knyting og slikt, det er kjempebra;

http://lotusbarn.no/butikk/index.php?main_page=index&cPath=332

Skrevet

Sånn var jenta mi de første ukene, hun hadde veldig behov for nærhet, så hun bodde stort sett i armene mine de første ukene. Fikk ikke gjort så mye, men det var jo kjempedeilig med så mye babykos. Min er ikke mer enn 4 mnd nå, men hun har ikke samme roen til kos lenger, så det er egentlig bare å nyte det mens det varer og la andre ta husarbeidet;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...