isa_myr Skrevet 13. mai 2011 #1 Skrevet 13. mai 2011 Begynte å blø kl 13:30 i dag, Det var ikke så mye og det var blod slimette... Har litt små smerter i magen også.. Er det non som har opplevd det samme?? Må innrømme at jeg er helt ødlagt i kroppen, med tanken på hva som kanskje har skjedd.. Føles som om jeg har fått juling av den største mannen som fins...
Edelweis Skrevet 13. mai 2011 #2 Skrevet 13. mai 2011 jeg har ikke opplevd det samme, men legg det ut på anonym forumet også, så kanskje du får flere svar der=)
Bøllefrø og spiren:) Skrevet 13. mai 2011 #3 Skrevet 13. mai 2011 Du skriver ikke hvor langt du er på vei..? mvh
isa_myr Skrevet 13. mai 2011 Forfatter #4 Skrevet 13. mai 2011 Jeg er 6 uker på vei.. Har ikke vært gravid så lenge, men har tungt for å takle det her...
Edelweis Skrevet 13. mai 2011 #5 Skrevet 13. mai 2011 blør du mye? det har hendt før at noen har fått små blødninger og likevel har alt vært greit!
isa_myr Skrevet 13. mai 2011 Forfatter #6 Skrevet 13. mai 2011 Nei jeg blør ikke mye, men det kommer dråper i ny og ne. Har litt ont i magen, men så føler jeg meg som om non har gitt meg en midt på tryne. Så det kan være derfor også..
selma07 og engel Skrevet 13. mai 2011 #7 Skrevet 13. mai 2011 Det kan være helt normalt og det kan være det man ikke vil tenke på når man er gravid! TA kontakt med lege, så får du en sjekk! Lykke til!!
isa_myr Skrevet 13. mai 2011 Forfatter #8 Skrevet 13. mai 2011 hei Selma07. Jeg har snakket med legen tideligere i dag. Og ordnet en time til Levanger sykehus den 20. Så jeg må vente en uke for å vite hva som skjer... Syndes det er litt drøyt. Han sa at det var ikke sikkert det var noe galt, men det kun også hende det var det. Så jeg måtte være forbredt på begge deler.. Og det her kommer til å være en ren helvettes uke, for å si det mildt...
selma07 og engel Skrevet 13. mai 2011 #9 Skrevet 13. mai 2011 Huff:( Det var lenge å gå og vente... Du kan jo ringe legevakta bare for å se hva de sier? Har selv vært der du er nå og vet hvilken uro du har i deg!! Men leser du rundt så ser du at det er vanlig å blø litt under svangerskapet, og at selv om man blør så går det som oftest bra! Tenker på deg! Lykke lykke til:)
isa_myr Skrevet 13. mai 2011 Forfatter #10 Skrevet 13. mai 2011 Takk for det :-) Det var en liten trøst selma07.. Hoper at etter en go natts søvn og Juniorns bursdags fest i morgen, så klare jeg det.. Men akuratt nå så trur ikke jeg det er mye som klare å roe meg ned helt..
isa_myr Skrevet 13. mai 2011 Forfatter #11 Skrevet 13. mai 2011 Takk for det :-) Det var en liten trøst selma07.. Hoper at etter en go natts søvn og Juniorns bursdags fest i morgen, så klare jeg det.. Men akuratt nå så trur ikke jeg det er mye som klare å roe meg ned helt..
isa_myr Skrevet 13. mai 2011 Forfatter #12 Skrevet 13. mai 2011 Takk for det :-) Det var en liten trøst selma07.. Hoper at etter en go natts søvn og Juniorns bursdags fest i morgen, så klare jeg det.. Men akuratt nå så trur ikke jeg det er mye som klare å roe meg ned helt..
selma07 og engel Skrevet 13. mai 2011 #13 Skrevet 13. mai 2011 Det skjønner jeg godt!! Ha en fin bursdagsfest i morgen da:)
Bøllefrø og spiren:) Skrevet 13. mai 2011 #14 Skrevet 13. mai 2011 Hei igjen. Grunnen til at jeg spurte hvor langt du er, er for at de fleste spontanaborter skjer tidelig i graviditeten.. Mener det er mellom 6-7 uker.. Og jeg har selv vært der desverre.. Min historie: Var ca 6 uker på vei, beg å blø rett før jeg skulle på jobb, det var også bare litt.. Reiste på jobb og utover dagen kom det mer og mer for hver gang jeg var på toalettet. Det klumpet seg også etterhvert de neste dagene, blødde tilsammen i 1 uke, selv om jeg var "så lite" på vei.. For oss var det et stort nederlag da vi bruker lang tid på å bli gravide.. Og vi brukte 9mnd på å bli gravid igjen. MEN, det trenger ikke være dette for din del, men om det er det så føler jeg med deg...vet akkurat hvordan det føles. Varm klem fra meg
isa_myr Skrevet 13. mai 2011 Forfatter #15 Skrevet 13. mai 2011 Bøllefra og spiren, Vi har prøvd i 2 år å bli gravid, så jeg skal innrømme at det kommer kanskje til å bli vanskelig å komme over det med det første. Men litt greit å vite om andre som har vært gjennom det også.. For for første gang så følte jeg meg helt alene og mannen min ble helt sjokkert når jeg ringte han på jobb.. Han kom springende hjem og var der for meg. Kan irritere meg mye over han jeg er gift med, men når det er noe, så er han der med engang uten at jeg trenger å spørre....
Mamma til prins 2012 Skrevet 13. mai 2011 #16 Skrevet 13. mai 2011 Hei isa_myr! Jeg kan fortelle min historie. For en uke siden på torsdagen oppdaget jeg litt brunlig, slimete utflod da jeg var på do. Det var ikke mye, men noen dråper. Hadde da litt menssmerter, men dette gikk over dagen etterpå. Ringte legen, men måtte bestille privat ul. Jeg fikk privat ul en uke seinere, altså i går. Da jeg hadde blødningen var jeg 5+6 og på ul var jeg 6+6. Jeg fikk igår se en liten reke med bankende hjerte!! Min lille blødning hadde kommet fra livmorhalsen, og var helt ufarlig. Jordmor sa at det var mange som opplevde det, men at det ikke var farlig. Så hold motet opp til det motsatte eventuelt er bevist. Det gjorde jeg, og sitter nå med et bilde av en levende reke i magen <3
Bøllefrø og spiren:) Skrevet 13. mai 2011 #17 Skrevet 13. mai 2011 Føler med deg.. Håper for all din del at det er en annen blødning.. Men visst den fortsetter slik jeg har beskrevet vet du hvordan det kan være... Uff det skal ikke være lett.. Men trøsten min var at vi kan iallefall få barn, og det er heller ingen selvfølge.. Jeg fant litt trøst i det å tenke den veien... Men vet hvordan det er å prøve og vente, og vente og vente... Har nå være gravid 3 ganger og brukt lang tid for å bli det alle gangene, men trøsten er da iallefall lykken når den lille endelig er et faktum.. Varm klem
isa_myr Skrevet 13. mai 2011 Forfatter #18 Skrevet 13. mai 2011 hei jente_88 med 01.01.12 spire Trudde jeg hadde gråti meg ferdig, men det hadde jeg ikke. Det va akuratt den historien jeg trengte i dag.. Har ett så stort behov for at det skal gå bra, for denne ungen er så velkommen at det er himmelsk.. Skal prøve å tenke positift fram over :-)
Hannasbananas Skrevet 14. mai 2011 #19 Skrevet 14. mai 2011 Kjære Isa_myr! Blødninger er forferdelig skummelt, men ikke alltid farlige. Det er veldig viktig å vite det! Jeg begynte også å blø i uke 6, og fikk selvsagt helt panikk, og fikk i tillegg beskjed om at "det er ingenting vi kan gjøre uansett". Jeg bestilte derfor en privat ul, og fikk mer ro i sjela når jeg så den lille bønna med glimrende hjerte. så hvis du har mulighet, gjør det! Det betyr så mye for din egen sjelefred! Nå er jeg i uke 15, og har blødd av og på helt siden uke 6. Noen ganger knall rødt, friskt blod, andre ganger rosa utflod, og andre ganger brun guffe ( beklager detaljene, men det kan jo være greit å vite at "utvalget" i blødninger kan være stort... Jeg dro på enda en ul i uke 12, for å være helt sikker på at alt gikk bra, og nå får jeg komme til lege og høre hjertelyden annenhver uke, siden jeg fortsatt har småblødninger fra tid til annen. Nå klarer jeg å slå meg litt mer til ro at med at knøtten har det bra inni der. Jeg kan jo ikke si at det alltid går bra, men det er jo fint å vite at det er mange gode historier der ute. Det sies jo at 30% av alle som føder friske barn har hatt blødninger i svangerskapet. Det er jo ganske mange! Jeg ønsker deg masse, masse lykke til, og krysser fingre og tær for deg!
Trollmora86 - to fine gutter Skrevet 14. mai 2011 #20 Skrevet 14. mai 2011 Jeg hadde blødning for ei uke siden. Da kom det ut masse på morgenen når jeg gikk på do og det dryppet i doskåla når jeg satt der. Jeg ble selvfølgelig kjempebekymret og fikk meg time til ultralyd dagen etterpå. Der var alt bra og vi fikk se spira med et bankende hjerte. Gynekologen kunne ikke se noe i livmora, og vi misstenker at blødningen kommer fra en lettblødende livmorhals, og at det altså ikke er en farlig blødning. Slimhinnene blir jo påvirket av svangerskapet og kan blø lettere. Med førstemann blødde jeg neseblod ett par ganger, men denne gangen kommer det tydeligvis fra livmorhalsen. Hadde en bitteliten blødning igjen igår når jeg stod opp, men det gav seg med en gang, så jeg stressa ikke med det.
pusemor79 Skrevet 14. mai 2011 #21 Skrevet 14. mai 2011 Hei. Jeg har også hatt littt blødninger/spottinger.(ikke mye og gitt seg fort., nå siden uke 6+4 og er nå i uke 11+4. Har hørt mange som har hatt det og det har godt bra med disse. Har ikke hatt noe stærke smerter og vært på 3 ultralyder og alt vært fint hver gang. Gynekologen sa der at det var ikke uvanlig. Hvet akkurat åssen du har det fordi det er ikke noe gøy med blødninger. jeg har roet meg ned med at det kommer nok til å være slik en stund og er nok ikke farlig for min del. Blir nok bra for deg å ta en ul ,så du slipper å gå i uvisse. Ønsker deg lykke til og dette går nok bra håper jeg.Det du trenger nå er å høre det positive... God Helg.
isa_myr Skrevet 15. mai 2011 Forfatter #22 Skrevet 15. mai 2011 Takk skal dere alle ha.. Prate med en vinninne idag og hu har hadd det på samme måte som meg... Og det hjalp og når jeg leser her inne så roer jeg meg mer ned.. Ska til ultralyd den 20, dem har ikke noe ledig før da.. Så da skal dere få høre hvordan det gikk.. Men takk for at dere deler deres historier med meg, for det har vært godt å lese. Og hvis det verste skulle skje så er det mange har inne som jeg kan snakke med.. Det som er det verste er at jeg føler meg ikke gravid lenger, før dette skjedde så følte meg meg gravid.. Men jeg kan ikke si at det er tilfelle eller psykisk.. Det er litt mye som fåregår oppe hode mitt... Jeg har enda ont i brøstene, men det er det eneste. Er ikke lenger kvalm osv, men som sagt så kan det være psykisk...
Bøllefrø og spiren:) Skrevet 16. mai 2011 #23 Skrevet 16. mai 2011 Tenker på deg, og måtte inn her å se hvordan det går med deg.. Ser du ikke vet så mye mer ennå. Føler med deg. God 17 mai så langt det lar seg gjøre, Varm klem <3
Blinkimom Skrevet 16. mai 2011 #24 Skrevet 16. mai 2011 Vil bare sende deg en stor klem! Håper det går bra og at du får se et bankende hjerte på UL!! Blør du enda da, eller var det bare den ene dagen?
selma07 og engel Skrevet 16. mai 2011 #25 Skrevet 16. mai 2011 Hei! Har svart deg på det andre forumet også! Håper ting går din vei og at alt er i orden med lillespiren i magen:) Ha en fin 17. mai!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå