Gå til innhold

Hvor mye gulper babyen din på ca 1 mnd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette er min 3 mann og de 2 andre har så og si ikke gulpet. Hun her gulper masse etter måltidene. Hun går heller ikke fort opp i vekt, fra 70 - 140 i uka?!

Er det noe man kan gjøre fra å hindre masse gulping. Hun virker sulten igjen etter hun har gulpet 2-3 ganger etter måltid. Jeg holder på å venne av med brystskjold og det virker som hun gulper mer nå enn da jeg bare brukte skjold.

Bør jeg slutte og drikke ammete, det skal stimulere produksjonen men lager det mer av den tynne melken?

Noen med erfaring eller gode råd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Begge mine har gulpet veldig mye fram til ca 5 mnd, da ga det seg veldig...helt av seg selv. Jeg har ingen gode råd bortsett fra de vanlige....få rape godt, ikke ligge på magen osv rett etter man har spist.

Jeg bar alltid rundt på en haug av gulpekluter.

Skrevet

Hei,

Gulping skyldes at lukkemuskler til babyen ikke er ferdig utviklet enda, så du får trøste deg med at det går over etter hvert :) Da nurket var så liten, gulpet han masse også selv om jeg lot han rape etter alle mm måltider. Vet ikke hvor ofte du ammer hun, men her i gården var det kjempe ofte siden jeg ikke hadde så mye mm!! Han var sulten i ett selv om mm mi innholdet høy fett prosent noe som burde få fart i mettheten hans... Da han var 6 uker gammel veide han allerede ca 5,3 kg (nyfødt 3645 gr).

Har ikke erfaringer med verken brystskjold eller ammete. For å få fart i mm produksjonen min, gjorde jeg ikke annet enn å amme han så ofte jeg kunne. Den verste tida syns jeg var da han hadde økedøgnene sine, ammet da i ett!

Du får lykke til :) Og stå på! Det blir nok bedre tider etter hvert skal du se =)

Skrevet

Da min var 1 mnd gulpet hun også hele tiden! Det så ut som om hele måltidet kom opp igjen, spesielt når man vet at magesekken til en nyfødt ikke er større enn en valnøtt...

Det kan jo være at hun gulper fordi hun spiser mer enn det som er plass til i magesekken (altså gulper opp overskuddet). Hvis det ikke virker som hun har store ubehag ved gulpingen så er det nok ikke noe galt. Men kan være lurt å følge med på vektøkningen. Hvis hun ikke går opp i vekt kan det være lurt å få henne undersøkt, ring da helsestasjon eller lege (husk at du kan få kontrollere vekt hos helsesøster hver uke eller oftere om du vil). Noen barn er født med refluks slik at de må ha medisiner for dette slik at de ikke gulper opp ALT de har spist slik at de ikke får i seg noe næring. Men dette er ikke så vanlig, bare greit å være obs på det. Gulping er desverre veldig vanlig...

Skrevet

Min gulper bare hvis hun ikke raper etter maten! Da gulper hun aldri eller veldig sjelden. Fant ut det for en uke siden, hehe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...