Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sist begynte det med vannavgang uten noen frvarsler overhodet.

De siste dagene har jeg fått hyppigere og hyppigere kynnere, og nå har jeg masse mensenmurringer som er temmelig ubehagelige. Men enda 9 dager til termin, ikke sett noe til slimproppen (så den ikke sist, da..), men hatt spotting et par ganger (første gang i påsken), og kommer en del mer utflod.

Føler meg helt fersk, jeg! Kan sikkert gå slik de siste 3 ukene før jeg må settes i gang. Eller så kanskje det er starten på noe. Lurer på om jeg skjønner det når det setter i gang!

Hvordan begynte din fødsel?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Med nr 1 våknet jeg med litt vondt i magen. Gikk på do og oppdaget en del slim med blod i. Gikk vel så i dusjen og riene startet umiddelbart med 2-3 min mellom. Sterke rier fra første rie.

Hadde ingen kynnere, nedpress eller noe andre tegn i dagene og ukene før fødsel. Fødte i uke 43.

Med nr 2 ble jeg lurt en million ganger. Mye kynnere, kraftige nedpress halve svangerskapet. I uke 35 fikk jeg regelmessige, men svake rier og åpnet meg 2 cm. Da stoppet alt opp. De på sykehuset sa at jeg kom til å føde før termin og sikkert innen få dager.

Fra uke 35 og ut resten av svangerskapet ble jeg lurt gang på gang. Så en dag i uke 42 fikk jeg svake, men regelmessige rier etter stripping på sykehuset og blodslim. Etter nesten et døgn med disse svake og ikke noe særlig vonde riene tok det seg brått kraftig opp. Vannet gikk og jeg fikk styrtrier.

Nå er jeg gravid med nr 3. Er 6 dager over termin i dag. Har hatt vondter i hele dag, og det begynner å ta seg litt opp faktisk. Hatt mye gult slim de siste timene med en anelse brunt i :) Håper at det betyr fødsel i løpet av helgen!

Skrevet

begynte på natta, følte jeg måtte på do mange ganger men måtte fikk det ikke til... Så begynte riene, slimproppen gikk på morgen:)

Skrevet

første blei satt i gang

nr2 startet på ettermiddagen med regelmessige maserier hvert 20minutt. ikke spesielt vondt men regelmessig nok til at jeg forsto at det var noe på gang. tok ganske mange timer før jeg gikk i fødsel men heldigvis tok det ikke like lang tid før jeg var ferdig;)

Skrevet

Første fødsel begynte med vannavgang en uke før termin. Andre fødsel måtte settes i gang på termindagen (får ikke gå over termin pga risikosvangerskap). Var da så moden at de kunne gå rett på å ta vannet. Hadde også gptt med kynnere, murringer og nedpress i ukevis og var sikker på at det ville starte av seg selv før termin, men det gjorde det ikke.

Skrevet

Før min 2.fødsel hadde jeg hatt smertefulle, regelmessige maserier hver kveld i over en uke før fødselen endelig startet 3 dager før termin, så det ble litt sånn "ulv ulv" tilslutt (men maseriene hadde nok effekt, for det ble en rask styrtfødsel på bare 2 timer med rier:)

Skrevet

Vannavgang om morgenen termindagen uten noe særlig forvarsel ja :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...