Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvilken høystol skal dere ha eller har?

vurderer simo sofus høystol, tripp trapp fra stokke eller ikea antilope.

noen erfaringer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

snuppa mi er 7 måneder og vi har begynt med høystol såvidt.. vi har en tripp trapp stol fra Stokke (gammel modell) med bøyle og pute, men den gir litt for lite støtte ennå.. så vi bruker ikea antilope foreløpig med bordplate og pute - den er helt genial faktisk! (og så koster den en hundrelapp) :)

Skrevet

Vi har tripptrapp fra Stokke til barna og ikea sin som gjestestol (reservestol). Min yngste har ikke begynt å sitte i stol enda, men blir vel snart...

Skrevet

Har både Sofus høystol og Antilop etter førstemann. Han begynte med Sofus stolen ved ca 5 mnd, men den ga litt lite støtte, så gikk over til Antilop, den satt han mye bedre i. Samt at det var lettere å sette han fast i den.

Først ved 18 mnd gikk vi over til Sofus stolen igjen.

Blir nok begynt med Antilop til lillejenta også når den tid kommer.

Skrevet

Min erfaring er at Ikea Antilop er best til de små babyene, og at tripp trappen er best til litt større barn, fra ca 1,5 år og oppover=)

Skrevet

Takk for svar, jenter!

Ser ut som Ikea sin er favoritt blant de aller yngste da.. Gutten min er 6 mnd nå og ikke av den største typen heller:) Billig og bra:)

Da blir det sikkert Tripp trapp senere, de har så mange herlige farger!

Skrevet

vi bruker stokke sin tripp trapp stol og er veldig fornøyd :) han har sittet i den siden han var 6 mnd. skal sies at han er en robust liten kar som er veldig stødig når han sitter :)

Skrevet

Ja, jeg har begge deler selv, og synes absolutt at Ikea-stolen er best til de minste, siden den gir baby bedre støtte i ryggen, føles tryggere og er enklere å holde ren:)

Skrevet

Da må jeg bare spørre:) er det ikke sånn at de ikke skal sitte i sånn stol før de kan sitte selv? Hører så mye forskjellig. Min datter på 7 mnd sitter ikke selv helt enda. Men hun sitter en bitte liten stund om vi setter henne opp.. kan hun da sitte i stolen fra Ikea korte stunder, ved måltidet feks?

Skrevet

Gutten vår på 6 mnd sitter ikke selv ennå, men i vippestolen vipper han seg opp i sittende og blir sittende sånn ganske lenge. Det er trening for han og så lenge vi passer på er det trygt. Han skal ikke sitte lenge i høystol før han sitter selv, men det er nok ikke lenge til han må sitte der en liten stund under måltidene tror jeg.

Viktig med litt ekstra støtte til å begynne med og da virker det som om ikea sin er best en stund fremover før vi bytter til en som varer litt lenger.

Skrevet

Hmmm. Vår er snart 4 mnd så ska ikke begynne med stol enda. Men har stokkestolen me bøyle, pute, sele og det hele. Men kan han ikke bruke den før rundt året? Burde jeg kjøpe en ikeastol til å begynne med?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...