Gå til innhold

3 uker til termin og vil bare nyte den siste tiden. Men

Anbefalte innlegg

Gjest venter nr 3 :)
Skrevet

er det bare jeg som har det slik?

Virker som alle er desperate etter å få ut ungen lenge før ?

Har ikke perfekt svangerskap jeg altså.. sover ikke iheletatt, halsbrann, kvalm,hodepine,masse vann i kroppen, lagt på meg over 20kg,

Gleder meg så kart til å få tilbake kroppen min, men den siste tiden er jo så koslig å spennende :)

eller er det bare jeg som føler det slik siden dette er siste gangen jeg er gravid??

Videoannonse
Annonse
Gjest venter nr 3 :)
Skrevet

Det er jo nå vi kan sitte i sofaen å hive innpå sjokolade med go samvittighet ;)

Skrevet

Jeg koser meg også fortsatt! Termin 12 juni og føler at tiden flyr! :o)

Nå har jeg et enkelt svangerskap med få ekstra kg og minimale plager, men nå på slutten har det jo blitt endel vondter hist og her! :) Sånn må det bli!

Nå teller jeg ned til permisjon, og gleder meg til å bare slappe av et par uker. Tror nok jeg også kommer til å bli utålmodig hvis termin nærmer seg uten at noe skjer! Har aldri gått over, så jeg tror jo at jeg skal slippe det denne gangen også! ;o) Bare vent, om et par -tre uker er det nok vi som tyter og syter her inne! Haha

Skrevet

Jeg vil så gjerne unngå 17.mai, så var litt utålmodig etter at det skulle skje før så jeg var sikret, he he. Men nå MÅ det drøye noen dager!!! ;o)

Men jeg må si at jeg begynner å bli veldig utålmodig, selv om det enda er 9 dager til termin. Sist gikk jeg en uke over, så bør vel smøre meg med tålmodighet. Men bekkenløsningen gjør meg ekstra lei -føler jeg har sittet alt for lenge på et sykkelsete uten mulighet til å gå av, he he. Så skal bli godt å komme seg ut i aktivitet igjen, og jeg vet at det ikke skjer før babyen er ute iallefall. Og nok av andre plager også, men alt er jo levelig da. Men klarer ikke å nyte dette fullt ut, nei.

Skrevet

Jeg nyter siste tiden av svangerskapet!! Er som hos deg 3 baby og siste gang jeg går gravid. Så jeg nyyyyter magen og alt livet som snuppa lager inni magen! =)

Men jeg venter så klart på at hu skal komme ut.. Mest på grunn av at det er stort sprik imellom terminene mine.. mens termin som jeg stoler mest på er 2 juni og ul termin ble 17 juni.. så er så redd for å gå til ul termin og kanskje over den, hvis det skulle vise seg at min egen termin stemmer!!

HAr hatt bekkenløsning siden uke 14-15, så er lei av det og de siste 3 ukene fått veldig vondt i ryggen, så gleder meg til fødselen er over så jeg kanskje slipper disse plagene.. =(

Men skal nyte hver dag nå på slutten av svangerskapet og sparkene til snuppa mi!!

Skrevet

Dette er første barnet mitt, Som skal komme om 4 uker. Har termin 11.juni og tar egentlig ein dag om gangen. Mange seier til meg at eg skal nyte dei siste vekene og sove mykje, og andre seier at det blir lange dager og tnge og at ein berre venter på at ting skal skje. Men eg nyter virkelig dette med å vere gravid, Sjølvsagt gleder eg meg til babyen kjem ut.Fikk plager i starten med oppkast og så fikk eg bekkenløsning, fast jobb, bestemoren min døde og min bror fikk ei lita jente. Så følelsene vart ei berg og dalbane ei stund. Og nå har svigermor komt til landet og oss for å få oppleve sitt første barnebarn fra den einaste barnet. Eg er veldig glad for å ha ho her. Håper eg ikkje kjem til å syte og klage når det kjem til det. Prøver å vere så posetiv eg kan vere:):):):):):)

Men lykke til alle sammen. Vi snakkes vel kansje igjen hehe

Skrevet

Jeg syns det er bra at noen nyter siste tiden og koser seg! :) Jeg vil helst gå i dvale frem til jeg skal føde :P begge svangerskapene mine har vært veldig smertefulle og det fra tidlig av, så jeg er veldig glad for at dette er aller siste gang. Jaja, trist å si det, men jeg syns ikke noe om å gå gravid, for meg er fødselen en lettelse.

Skrevet

Første gang jeg var gravid, begynte jeg og vente LENGE før tida, alt var klart til lillemor skulle komme, hadde handla inn garderobe ganger 3 til hun.. Nå Føler jeg at tida har flydd ifra meg så skal virkelig kose meg den siste tida:) Har 6 uker igjen, men har nå ferie førjeg går i permisjon!

Har planer om å gjøre tusen ting her hjemme før han kommer, så han kan godt være der inne til termindato kommer:)

Har gått opp 6 kilo, og magen er mye mindre enn sist gang, ingen plager utenom litt vann i kroppen, så kanskje derfor jeg ikke er "lei" helt ennå også:)

Skrevet

Dette er 3. og siste gang for min del også. Har termin 17. juni, så det er fortsatt ei stund igjen, og jeg kan ikke si jeg nyter denne siste tida, nei... Jeg håper dagene går fort som bare det fram til jeg sitter med babyen i armene istedet for å ha henne i magen. Har mye vondt og blir veldig sliten av det, pluss at jeg får mye eneansvar for de to eldste ungene nå en stund framover, så jeg klarer ikke å nyte, altså... Har i grunnen ikke likt å gå gravid noen av gangene, men denne gangen har vært den tyngste. Jeg håper i grunnen ikke at ho kommer så mye før termin, men bare at dagene fram til termin går fort så jeg kan bli mitt gamle jeg igjen....;)

Skrevet

koselig at noen nyter å gå gravid:)

hadde en abort rett før denne graviditenen og har gått gravid nå tilsammen i snart over et år, så det gjør nok også noe med at jeg er veldig klar for å få den ut;)

syns ikke det å gå gravid er så stas jeg, selv om det nå er bedre enn resten av svangerskapet nå på slutten syns jeg, utrolig nok! så nå har jeg nydt det litt også og det er koselig. alle sier at man vil savne det etterpå, kjenne sparkene og slikt, så kanskje det!?. føler at det å gå gravid ikke har passet helt med personligheten min. er ikke lett for meg å ikke være "100prosent" i kroppen da jeg liker å "ta i et tak", så føler meg hemmet som gravid. mye jeg burde fått gjort som ikke har latt seg gjøre. og vært endel sykemeldt fra jobb: så følt meg mye utilstrekkelig. var i utgangspuktet noe overarbeidet og da etter en abort også+en ny graviditet har batteriene vært noe tomme. +lagt på meg 24kg, og vann i kroppen,. vet ikke om de graviditetshormonene har spilt meg litt ut av balanse også. men, er så glad for at jeg fikk oppleve dette, er over 35 og er så lykkelig over å skulle få barn;)

men, fint det du skriver og bra hvis man klarer å nyte det eller rett og slett tross plagene bare nyter det!!! det er jo flott:) ingen ting er bedre enn det!

Skrevet

Jeg har det også veldig fint, og har ingen hast med å få ut babyen. Problemet mitt er at jeg er over 40, har høyrisikosvangerskap (i teorien), og 2 KS bak meg, så legene er veldig bestemt for at jeg ikke får gå lenger enn termin. Så selv om jeg kunne tenke meg å bare slappe av og kose med magen for tiden, tenker jeg en del på hva jeg kan gjøre for å få i gang modningsprosessen, slik at jeg kan prøve å føde vaginalt. Irriterende!

Skrevet

Det er riktig innstilling Hi! Lev i nuet og nyt hver dag:) og det er nok lettere når man venter nr 2 eller tre, for når det er førstemann (hvertfall for min del sist), så lengtet jeg så etter babyen min! Nå har man jo nok å henge fingrene i, og barn man kan kose med. Denne gangen har jeg egentlig vært klar fra uke 37, men ikke forventet at han skal komme så tidlig. Mest bare fordi det da var en større mulighet.

Nå er jeg veldig klar, tre dager over termin idag! Men prøver fortsatt å nyte hver dag, og ikke vente for mye. Man får uansett ikke gjort noe med når fødselen starter.

Lykke til alle sammen, med resten av svangerskap og fødsel:)

Skrevet

Sånn hadde jeg det både med nr 1 og 2, og da hadde jeg relativt krevende svangerskap. Nå har det gått mye bedre, så antar at når jeg nermer meg slutten at det ikker så stress å babyen ut :)

Men jeg har jo født før tida med de andre, og fått store unger. Jeg var ikke helt fornøyd med terminutregninga nå, så jeg vil helst ikke over tida.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...