Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Jeg lurer på om min datter på snart 6 mnd kan ha fått UVI. Det som får meg på tanken er:

- hun tisser lite men ofte. Har ingen tunge bleier lenger. (jeg har nevnt dette for helsesøster, men hun sa det var normalt når man begynner med grøt, og heller bæsjer oftere).

- bleiene lukter stramt.

- synes også hun lukter litt i underlivet, selv rett etter jeg har vasket henne (badet henne). (jeg vasker normalt godt ved hvert bleieskift (stort sett) og hver morgen og kveld.

- ved et tilfelle i går var det litt rosa i bleia. Akkurat som det var ørlite blod som hadde blandet seg med urin. Jeg stusset litt.

MEN...hun har ikke feber, hun er ikke sutrete. Hun er blid som en sol og spiser og sover veldig bra. Hun er akkurat som hun pleier å være.

Bør jeg kontakte lege, eller se det an? Er det noen annen grunn til dette?Er det noe annet jeg kan gjøre? IFT hvis man skal til lege skal man ta med en bleie? ordne pose med tisseprøve på forhånd? eller dra evt fram og tilbake.

Er jeg en dårlig mor hvis jeg ser an dette til mandag? Tror min lege har fri på fredager, og legevakten frister lite.

Jeg blir kjempeglad for alt av tips, råd og synspunkter.

Dette ble litt langt, men tusen takk hvis noen svarer:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min datter har hatt en del innleggelser ved urinveisinfeksjon. Ved alle gangene hadde hun feber og var utilpass. Jeg vil anbefalle deg og få tatt en urinprøve av datteren din. Tisseposer fungerer dårlig, og kan gi feil utslag. Prøv å få datteren din til å ligge uten bleie, og ta i mot urinen i et urinprøveglass. Denne kan du levere inn, og de vil med en gang se om det er noe. Dette kan de sjekke på legekontoret uten at dere har time, og hvis der evt. gir utslag får dere legetime med en gang. Håper dette var noe...

Skrevet

Tusen takk for svar! Jeg tenkte ikke på at jeg bare kunne levere urinprøve uten å ha time. Det var lurt. Jeg aner ikke når snuppa mi tisser, men jeg får sette av litt nakentid på stellebordet i løpet av dagen å se om jeg får fanget opp noe.

Flere med erfaringer?

Skrevet

Tusen takk for at du hjalp meg:-) Jeg fikk i hus selvtest og tissepose (den funka helt ok altså) fra apoteket (glimrende å ha i hus igrunn), og ble også en tur på legevakten. Snuppa mi var det visst ikke noe galt med (heldigvis), men glad for at jeg sjekket det ut.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...