Gå til innhold

Skal prøve å få babyen til å sovne på kvelden av seg selv...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, mitt gull er snart 9 uker. Jobber nå sakte med sikkert inn litt rutiner. Det har vært kveld her fra 21 tiden lenge, noe han selv har regulert. da sover han til 01 tiden. Men "problemet" er jo at han sovner i armene våre før vi så legger han over i vuggen.(som er i stuen) Han har litt mageknip på det måltidet, så må liksom vugges og trøstes litt også. Men vil jo ikke at han skal bli avhengig av å sovne i våre armer. Ellers på natten får han bare mat og blir lagt ned, det fungerer. Har litt lyst til å legge han rett ned i sengen på vårt rom nå, når det er leggetid... Hvordan gjør dere det? Merker jeg gruer meg til å bare legge han rett ned i sengen når kvelden kommer, er jo så greit å fortsette med ting som fungerer. Men vil jo at han skal finne søvnen selv. Tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror kanskje ikke det er noe å stresse med? Jeg begynte med faste kveldsrutiner med lillerusken da hun var en mnd gammel. Bad kl.18, så massasje og pysjamas, synging av nattasanger så kveldspupp. Så vugget jeg henne i søvn i armene mine. Men da rusken var 2,5 mnd begynte hun å gråte da vi kom til vugging-i-søvn-delen og falt til ro da jeg bare la henne i kurven: hun ville helst sovne selv!

Hvis det er sånn at du veldig gjerne vil lære ham å sovne selv allerede nå, tror jeg det er lurt å fortsette med de samme rutinene du har brkt til nå, men du kan jo la være å vugge ham helt i søvn. Legg ham ned når du ser at han er døsig og se om han ikke tar hintet og sovner av seg selv. Så kan du gradvis legge ham ned i mer våken tilstand.

Det du ikke skal gjøre er å begyne med noen systematisk søvntrening som innebærer at han skal få gråte seg i søvn. Det er han altfor liten til foreløpig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...