Evigheten Skrevet 12. mai 2011 #1 Skrevet 12. mai 2011 Vi har akkurat begynt med 8 mnd glass. Noen tips fra dere som har vært gjennom den overgangen? Sprell har allerede gjort det helt klart at biter i maten ikke er greit, men jeg håper å venne ho til det på en eller annen lur måte likevel. Akkurat nå vet jeg bare ikke helt hvordan
~Bluebell~ Skrevet 13. mai 2011 #2 Skrevet 13. mai 2011 Vi startet med 8mnd glassene i går og det så ut til å gå overraskende bra. Håper det går seg til for dere =))
Meg,Vesla & Antonio:) + spire Skrevet 13. mai 2011 #3 Skrevet 13. mai 2011 vi sleit veldig i starten, han bare brakk seg så jeg prøvde bare med 8mnd glass innimellom, å da de med minst biter, spaghetti var bare å glemme. Nå er han 9 mnd å det går forholdsvis greit, med litt protester noen ganger.
Steget Skrevet 13. mai 2011 #4 Skrevet 13. mai 2011 Vi hadde/har akkurat det samme problemet. Da vi gikk over til 8-mnd glass bare brakk hun seg og så sjokkert på meg! Jeg gikk tilbake til 6-mnd glass noen dager, men ga henne grovmost banan, potet og avocado. Ting jeg vet hun likte. Så vente hun seg til klumper på den måten. I tillegg begynte vi med større brødbiter. Nå er ikke klumper noe problem, men i disse dager driver hun med en generell middagsnekting.. så jeg har noen 6-mnd glass stående, da får jeg i ho noe ihvertfall. Jeg spurte også om råd her inne da overgangen ikke gikk så greit, og det er visst ikke uvanlig å slite litt med denne overgangen. Noen blandet 6 og 8 mnd-glass, noen fortsatte bare å bruke 6-mnd glass og noen øvde på klumper med mat babyen allerede likte - det siste funket her:)
minnimus83 Skrevet 13. mai 2011 #5 Skrevet 13. mai 2011 min er 5 og en halv mnd men hs sa at eg kunne begynne ¨å prøve litt middag, hvilke glass er anbefalt då? hu nevnte på å knø noen poteter og å prøve.
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 13. mai 2011 #6 Skrevet 13. mai 2011 Det er ikke noe hastverk med å bytte over (næringsinnholdet er nesten likt), så hvis hun ikke liker det ville jeg bare ventet litt og prøvd igjen senere. Min eldste likte ikke 8-mndsglassene før hun var nærmere året gammel:)
Evigheten Skrevet 13. mai 2011 Forfatter #7 Skrevet 13. mai 2011 Ah...jeg har lurt på om det bare er konsistensen som er forskjellen mellom dem, men da er det jo ikke så farlig om ho spiser 6 mnd litt til. Ho nekta nestle og småfolk, men spiste et helt glass fra hipp i dag, så da skal jeg prøve meg fram med blanding og mosing
Mamma's Magic Skrevet 15. mai 2011 #8 Skrevet 15. mai 2011 Samme problemet her. Brakk seg og så stygt på mammaen:) Det jeg gjorde var å blande 8-mnd med 6 mnd, samt å av og til mose 8 mnd-glass litt ekstra, for å venne henne til "litt" biter. Nå, etter ca en mnd går det veldig greit. Man må bare prøve seg frem, men har kasta endel glass som hun ikke har likt, ja!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå