Anonym bruker Skrevet 12. mai 2011 #1 Del Skrevet 12. mai 2011 Huff lille tuppa mi er 7 uker. Jeg merker jeg ikke enda klarer HELT kose meg med flaske og morsmelkerstatning. Jeg vil så gjerne heller ammet og føler bare at jeg har gjort alt galt og føler meg som en dårlig mor siden hun ikke får morsmelk :( Griner ofte pga dette, kanskje det bare er teit men føler jeg ikke klarer legge det helt bak meg at hun ikke får morsmelk., Jeg føler jeg gjør henne til et "dårligere" barn når hun får erstatning at hun ikke blir like frisk som vis jeg hadde ammet. Bebreider meg for alt, men sikkert mye pga har hatt endel kommentarer og press fra familie.. delammet henne i ca 5 uker, men jeg ville ikke mer da siden jeg synes ikke det var noe kos lenger og hun kavet. Andre som har det slik eller har noen gode og oppmuntrende ord? Måtte bare skrive det et sted, så tenkte jeg kunne gjøre det her Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143222562-synes-det-er-vondt-%C3%A5-v%C3%A6re-flaskemamma/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
C.L.H85 Skrevet 12. mai 2011 #2 Del Skrevet 12. mai 2011 Heisan:) Veldig trist at du føler det sånn:( Selv er jeg sjeleglad for å være flaskemamma og i min familie er det blitt gjort i 3 generasjoner:) Jeg ammet de 2 første ukene for at vesla skulle få den første viktige melka, men ga så opp. Synes ikke det var litt kos en gang, men det er meg da. Hvis det er noen trøst så har alle i min familie hatt god helse og har vært utrolig lite syke som barn, mens mange jeg kjenner som har fullammet og gjort "alt" det riktige har ofte syke barn.... tror sånt er mer genetisk jeg da. Tror liksom ikke at denne melka er en mirakeldrikk, selv om alle sier det. Jeg er i den oppfatningen at det er viktig at mor trives for da gjør barnet det og;))) Synd at du føler press fra familie, siden det er noe de ABSOLUTT ikke har noe med! Det er en sak mellom deg og barnet. Du skal ikke måtte unskylde deg overfor noen! Ingen tvil at mm er bra, det skal jeg ikke nekte for.... Men du skal ikke amme for enhver pris, som min forståelsesfulle jordmor sa til meg på sykehuset.. Det tar nok litt tid for deg å venne deg til å være flaskemamma. Men en dårlig mor!!??? Det er du så absolutt ikke! Tenk dårlige mødre tenker ikke en gang tanken på at de er det he he;) Så gi det litt tid, så skal du se det går seg til;)) Kan henvise til en annen tråd "lengre nedi her" som heter "hvorfor ammer ikke dere" hvor jeg også har gulpa opp min mening;) Hvem vet kanskje amminga går bedre med neste mann;) Lykke til og klem fra meg:)) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143222562-synes-det-er-vondt-%C3%A5-v%C3%A6re-flaskemamma/#findComment-143222906 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2011 #3 Del Skrevet 13. mai 2011 hei . jeg har ei jente nå på snart 3 uker, jeg ammer + jeg gir morsmelk erstatning, men føler d er et ork, jeg vet jo aldri om hun er mett når jeg ammer selv, føler hun er mer tilfredsstilt med erstatningen. hvordan gjør dere d med erstatning egentlig når dere ikke ammer, sånn om natten , står dere opp å koker vann osv.?.. Eller når dere går ut på noe , hvordan gjør dere d da? hilsen ei som egentlig vil gå helt over til erstatning Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143222562-synes-det-er-vondt-%C3%A5-v%C3%A6re-flaskemamma/#findComment-143225092 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mamma1978 Skrevet 13. mai 2011 #4 Del Skrevet 13. mai 2011 Hei!! Jeg har vært gjennom akkurat det samme som deg. Har en jente på 7 uker jeg også og ammet litt i starten før jeg måtte gi tapt. Jeg følte at jeg fratok henne noe, at jeg var unnværlig som mor fordi alle kunne gi henne mat, og at hun ville bli fortere syk og lignende på grunn av for lite antistoffer. På helsestasjonen er de fantastiske og jeg har hatt samtaler med dem om dette. De fortalte at hun ikke er mer disponibel til å bli syk og at det faktisk ikke er bevist at morsmelk hjelper for allergier og astma. Selvfølgelig er det bra å amme og det er absolutt mer lettvint, men jeg har innsett at det viktigste er jo at datteren min blir mett og har det bra. Et råd jeg fikk fra helsestasjonen var å holde seg litt unna skriverier der amming blir lovpriset slik at de som ikke får det til føler seg som dårlige mødre. Det er mange som ikke får det til, men de er jammen meg gode mødre fordi om!! Til slutt sa de også at det blir gode mennesker av flaskebarn også Håper du snart føler deg bedre!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143222562-synes-det-er-vondt-%C3%A5-v%C3%A6re-flaskemamma/#findComment-143226100 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2011 #5 Del Skrevet 14. mai 2011 Jeg elsker å være flaskemamma, synes det er så koselig og lettvindt:) Nr 1 fullamma jeg i 4 måneder, og jeg synes jeg var et pes! Ut med puppen hele tiden og livredd for å få brystbetennelse (fikk det heldigvis aldri da:). Nr 2 har fått mme fra dag 4, og jeg synes det er utrolig kjekt å gi flaske. Man vet hvor mye barnet får i seg, de får ikke vondt i magen fordi mor har spist noe de ikke har tålt, du slipper såre brystvorter, brystbetennelser osv.... Barnet holder seg mett lenger og spiser ikke oftere enn hver 3-4 time. Det at ungene blir friskere og får mindre allergier av mm, er rett og slett noe forbanna tull. Det er kommet ny forskning som tilbakeviser dette. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143222562-synes-det-er-vondt-%C3%A5-v%C3%A6re-flaskemamma/#findComment-143228208 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elias,Emma&Sofia`s♥Mams♥ Skrevet 15. mai 2011 #6 Del Skrevet 15. mai 2011 Hei du Jeg forstår så inderlig godt hva du mener - da jeg har det litt på samme måte selv. Jeg har fullammet nå i 1 mnd - med brystskjold pga flate brystvorter. Det har i grunnen gått helt greit frem til nå. Nå føler jeg at jeg begynner å få mindre melk, pluss at hun ikke går så fort opp i vekt som det er ønskelig at hun skal. Hun sovner ofte ved puppen og det resulterer jo i at hun ikke suger så bra og dermed ikke blir ordentlig mett. Etter det gulper hun ganske mye, og så føler jeg at jeg må begynne på nytt igjen - MED lite melk Jeg er livredd for at lillemor ikke blir mett, at jeg holder henne litt på pinebenken ved at hun ikke får nok melk. Jeg har gitt mme en natt, og pumpet endel ganger og gitt henen på flaske. Det er koselig å gi flaske når jeg vet det er mm, men så fort det er mme føler jeg som deg. Å det er ikke godt Det svirrer i hodet mitt hver dag: "Du må jobbe mer med amminga! Ikke gi opp enda!" Men jeg føler egentlig at det beste for Sofia hadde vært å kun få flaske, for da vet jeg at hun blir mett + at det blir mindre styr med amming, pumping og tankearbeid hos meg. Men så kommer tankene om at amming er best osv...så får jeg dårlig samvittighet...så veksler jeg mellom disse følelsene og tankene i ett sett. Hvorfor skal det være sånn??? Sukk... Dessuten har jeg sluttet på medisiner kun fordi jeg har lyst å amme henne(det går ikke å gå på dem mens man ammer.). Ingen vet hvor lenge jeg kan holde opp å ta de medsinene, før jeg må ta dem igjen, så svirrer det å baki hodet der. Jeg har ingen gode råd til deg - men nå vet du ialle fall at vi er flere i samme båt! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143222562-synes-det-er-vondt-%C3%A5-v%C3%A6re-flaskemamma/#findComment-143228905 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå