ninini Skrevet 12. mai 2011 #1 Skrevet 12. mai 2011 hmm, skjønner ikke helt dette med permisjon jeg altså.. er det slik at om man velger 80 prosent lønn har man tilsammen 57 uker permisjon ,men 12 uker av de er forbeholdt pappan? er de 12 ukene i tilleg til de 2 man pappa har npr baby er født eller er de regnet inn i de ukene? det vil jo da si at vi mammane får bare 45 uker, dvs nesten 2 mnd kortere permisjon... er jo helt tullete.. er for at far skal vre med ungen, men slike jeg var sist var jeg overhodet ikke i stand til p jobbe igjen etter6 mnd.. og vær økonomi og vår felles mening om hva so mer best for oss er det ingen som bryr seg om.. ja ja.. noen som har peil som kan forklare meg? eller har jeg forstått riktig?
Endeligtobarnsmamma Skrevet 13. mai 2011 #2 Skrevet 13. mai 2011 Etter 1. juli har du som mamma lovfestet rett til 3 uker FØR fødsel og 6 uker etter fødsel. Pappa har lovfestet rett til 12 uke, hvis jeg forstod det rikitg vil det bli lagt til en uke og tatt en uke fra fellespermisjonen for å øke fars antall uker. Han har vel nå rett på 10 uker mener jeg. Permisjonen utover det kan dere dele som dere vil. Dersom du har gode grunner for det kan du sikkert søke om å få overført hele, eller deler av pappans permisjon til deg. Dersom du er syk på et vis kan du vel bli sykemeldt etter endt permisjon vil jeg tro. Ang. de to ukene pappan får ved fødsel så er ikke dette noen "rett" far har, og er ikke en del av fødselspermisjonen. Han har krav på å få permisjon uten lønn, men ikke krav på lønn i den perioden (så sant ikke han er offentlig ansatt, de har det i avtalene sine)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå