Gå til innhold

Noen som kan svare meg????

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på om ,

1: Hvor mange uker/dager før termin har dere fått innvilget keisersnitt??

2: Dere som har fått innvilget ks, er det slik at dere får gå ut i permisjon 3 uker før ks dato eller 3 uker før termindato...??? Eller mister man 2 uker perm visst man får innvilget ks 2 uker før termin...??

Spurte på nav, og de sa at de trodde det var 3 uker før ks dato, men da er det så rart at den ksdatoen ikke blir satt før uke 34, for papirene skal jo sendes inn til nav en stund før vel...

Ikke lett alt det man skal huske på...

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143222314-noen-som-kan-svare-meg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Jeg hadde keisersnitt på SUS,og dette ble innvilget i uke 37. Jeg hadde planlagt keisersnitt 5 dager før termin, har fått vite at det vanligste er 5 - 10 dager før.

På søknaden om permisjon skal du forholde deg til datoen for keisersnittet. Jeg hadde allerede sendt inn mine papirer med termindato da keisersnittet ble innvilget og mister dermed 5 dager av permisjonen.

Du kan jo eventuelt bare sende inn papirene med termindato, så kan du heller bare ringe NAV når du har fått datoen for keisersnittet. Tror ikke det er noe problem for dem å endre dette når de allerede har papirene inne, så slipper du å miste dager av permisjonen :)

Lykke til!:)

Planlagt ks, innvilget i uke 22 da jeg initierte prosessen tidlig. Overlegen ringte kirurgisk og fikk operasjonsdato mens jeg satt der på kontoret.

Sendte søknad til nav med bekreftelse fra legen om at min termin var ks datoen. Nav har ikke noe med om de kommer ut den ene eller andre veien. Fikk forøvrig beskjed fra Nav da jeg sjekket det opp at ks var gyldig termindato og man kunne søke basert på denne.

Så bra.... ble glad nå.... Så heldige vi er som får det...

Håper på ks 14 dager før termin, og går da ut 14 dager før jeg egentlig skulle.... Kan nesten ikke vente...

Planen er å gå på jobb helt til permisjon.... Så det ser jeg fram til...

Trodde jeg bare fikk en uke før det store skulle skje..... :))))

Takk for svar...

Eg har fått KS-dato på SUS ei veke før termin. Var ikkje klar over at KS-datoen då vart gyldig som termindato og har altså "mista" ei permisjonsveke. Ja, ja... Formen er heilt grei og det gjekk fint å jobbe fram til permisjon, så eg kan vel ikkje klage.. Har dato 30.05. :-)

Ser fram til å møte den lille no etterkvart.

Lukke til i tida som kjem!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...