*LillaMeg* Skrevet 12. mai 2011 #1 Skrevet 12. mai 2011 Eller sover alle små på eget rom? Her så sover min 1åring på vårt rom, og jeg begynner å få lyst til å flytte han, er faktisk så ego at jeg vil lese på senga, og snakke med samboeren mn uten at vi må hviske og tiske.. (Selv om vi mest ler og kniser når vi skal hviske ting, og det er jo litt søtt, men ikke lengden. ) I tillegg sover han lett, og våkner fort, samtidig som det blir ganske tett luft på rommet når vi er 3stk der. Angrer så sykt på at vi ikke flyttet han på eget rom når han begynte å sove natten igjennom som 3,5mnd. Hadde sikkert vært mye enklere enn nå som han er mer bevisst på at vi er der. Han våkner ofte 1-2timer hver natt for å leke, og jeg tror nok at han ikke hadde styrt så lenge om han ikke så oss. Men så tenker jeg jo at han kanskje blir redd og lei seg når vi ikke er der.. :s Han er jo så stor at han skjønner at vi ikke er der, men for liten til å skjønne at han må sove på eget rom.. Huff. Noe av problemet er at hans rom (som forøvrig står klart med møbler og ting) er i andre etasje.. :s Men det er over vårt rom, og er ikke langt dit egentlig, det gjør at jeg drar dette ut i det lengste. Noen som har noen tips for å gjøre dette lettere for han (les meg.. ) ?
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 12. mai 2011 #2 Skrevet 12. mai 2011 Her flytta eldstejenta over på eget rom først da hun var drøye 1,5 år gammel, og det gikk helt problemfritt, så det kan hende at det går bedre enn du frykter;)
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 13. mai 2011 #3 Skrevet 13. mai 2011 Vi flyttet vesla for et par uker siden, hun er 21 mnd. Det har gått ganske bra egentlig. Nå deler hun rom med broren på snart 4 år da, men jeg tviler på at overgangen hadde vært så stor uansett. Et tips kan være å leke ofte/mye på rommet i dagene før dere flytter han, så han blir vant til å være der og forbinder det med noe morsomt.
Tremo Skrevet 13. mai 2011 #4 Skrevet 13. mai 2011 Pga bosituasjonen, så måtte vi ha eldste jenta på vårt rom til hun var nesten 2 år. Da flyttet vi, og fikk eget rom til henne. Jeg grudde meg skikkelig, og vi funderte mye på hvordan vi skulle gjøre det. Det som skjedde var at da hun fikk eget rom, sov hun bedre, og det var det Vi hadde babycall'en der inne, da. Slik at vi skulle høre henne når hun gråt. Så mitt råd er; ikke bekymre deg, bare flytt ham, sett inn en babycall og se hvordan det går. Om han skulle virke usikker, så ikke legg ham inn til dere igjen, men dere kan jo ligge på en madrass der i en periode. Om det er nødvendig.
*LillaMeg* Skrevet 13. mai 2011 Forfatter #5 Skrevet 13. mai 2011 Ja, er jo mulig at det går mye lettere en jeg tror. Håper hvertfall at alt er greit etter ett par dager. Han er ofte på rommet å leker, siden han har en del gamle leker der og sånt. I tillegg er det rett ved vaskerom og slikt. Så han kjenner jo rommet, men ikke som soveplass. Har bestemt meg for at vi skal flytte han på eget rom på søndag, så får vi se hvordan det går. Gruer meg litt da, men om han sover bedre der så er det verdt det.
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2011 #6 Skrevet 13. mai 2011 Tips er vel vanskelig å gi, for alle barn er jo forskjellige. Mini her fikk eget rom da han var ca 10 mnd, og det var null problem. Endring i bosituasjon gjorde at vi fikk flere soverom, og han fikk nytt rom med engang vi flyttet inn. Han fikk jo samme seng, og fikk mange spennende lamper og dekorasjoner (siden han fikk et eget rom) så det så ut til at han syntes det var riktig så stas. Vi har soverom i samme etasje, men bruker babycall fordi dørene er lukket. Jeg ville i alle fall forsøkt, du vil syntes det er deilig at dere har seperate rom.
guggu Skrevet 14. mai 2011 #7 Skrevet 14. mai 2011 Snuppa er snart 16mnd og vi har ingen plan om å flytte henne på eget rom enda. Må vel mote meg opp å gjøre det etterhvert men men... Og enda blir det nærmeste rommet til vårt...
Heada Skrevet 14. mai 2011 #8 Skrevet 14. mai 2011 Mitt gull skal sove på mitt rom så lenge vi bor her vi bor. Vi har ikke planer om å flytte. Hun er ett år og våkner midt på natta for å komme i mammas seng for å sove videre.
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2011 #9 Skrevet 14. mai 2011 Ja, jenta som nå er 12 måneder kommer nok til å sove lenge sammen med meg. Har så dårlig råd at jeg ikke kan ta meg råd til å leie en 3 roms leilighet før jeg får bedre betalt jobb... Men ingen problem med det, jenta sover godt og det samme gjør jeg:)
Trultemor73 Skrevet 14. mai 2011 #10 Skrevet 14. mai 2011 Gutten min sover også på rommet mitt. Han er 13 mnd. De to andre barna mine har sovet på rommet mitt til de har vært 2 år. Regner med det samme nå. Så får han dele rom med den mellomste, så får den eldste jenta mi få eget rom. Eldstejenta mi er ikke helt klar for det enda, så det kan hende de sover sammen alle 3 i en overgangsituasjon. Vi får se.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå