Gå til innhold

Foranliggende morkake?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som har hatt det i tidligere svangerskap?

Når er det vanlig å kjenner babyen da?

Med de to andre mine kjente jeg det i uke 13/14!

Nå har jeg fortsatt ikke kjent noe..er 16+6..

Blir litt småbekymret men var på ul for 2 uker siden..

Det er ikke no ulempe med å ha den foran utenom spark??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er helt normalt å ha foranliggende morkake, det er like vanlig som at den er plassert noe annet sted. Det medfører at man godt kan kjenne liv senere.

Nå er jeg førstegangs, så det blir ikke det samme som for deg, men legen min sa at med foranliggende morkake og som førstegangsfødende kan det godt hende at jeg ikke klarer å identifisere liv/spark før så sent som uke 22-23. Så selv om du er tredjegangs så har du ingenting å bekymre deg for - det du opplever er helt normalt.

..og nei, det er ikke noe medisinsk problem forbundet med å ha foranliggende morkake.

Skrevet

Hallåjs,

jag är andra gångs födande och kände spark första gången i vecka 22! Gud som jag kände och kände. Jag har bara spark längst ner i magen, känner ingen annan stans.

Inte bekymra dig för det KAN ta många veckor till! Det är så tråkit för man saknar så kontakten med den lill*. Hoppas du känner något snart!

Skrevet

Jeg har også det og kjente ikke liv før jeg var rundt uke 16 (er fjerdegangs).

Andre ulemper er at magen blir stivere og det blir vanskeligere å bøye seg framover fordi morkaken gjør at man ikke får samme fleksibilitet i magen. Jeg vet ikke om alle får det sånn, men både jeg og venninnen min har framliggende morkake og hun har det på akkurat samme måte. Jeg er 29 + noen dager på vei og jeg har enkelte dager veldig problemer med å bøye meg, samt at jeg har mye mer pusteproblemer og problemer med "kondisjonen" enn jeg har hatt i andre svangerskap. Jordmor mener det kommer at morkaka som ligger slik til. Min ligger helt øverst i fra ribbeina og nedover.

Skrevet

Hei:-)

Jeg har også foranliggende morkake, er førstegangs og kjente det først denne uke, 20+3! Helt fantastisk, pappaen kan kjenne det også, veldig hyggelig ting å dele:-) har ingen andre plager, i hvertfall ikke ennå. Lykketil videre, håper det snart kommer et spark hos deg også!

Skrevet

Jeg og har forliggende morkake. Kjente liv ganske tidlig likevel:) Nå, i uke 24, kjenner jeg meste spark ned mot urinblæren. Men det hender at jeg kjenner spark på siden og.

Det som jorbæret<3 skriver høres veldig kjent ut:) jeg synes det er tungt å bøye seg fremover og kondisen min har reist på ferie for lenge siden:) Og jeg puster og peser som en hval:) hehe..

Legen min sa at vi måtte opplyse om forliggende morkake om vi ble utsatt for en bilulykke. Var noe med at det var lettere å få blødninger da. Men det er det jo ingen av oss som har planer om å være med på:)

Skrevet

Hei:) takk for mange svar, godt å høre at det kan ta litt tid før man kjenner spark da:) ja jeg venter å venter, godt jeg tok tidlig ul ellers hadde jeg nok blitt bekymret.. Siden jeg kjente det såtidlig sist. Håper jeg kjenner noe snart da for det er så koselig:) klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...